Hur länge dejtar man innan man är ett par?
det är väl upp till varje par att bestämma - finns ju inga regler om detta!
Lika enkelt att svara på som "hur långt är ett snöre?"
Jag o min pojkvän dejtade i 6 mån.
Det bestämmer man själv. Har läst om folk som flyttar ihop efter en helg och de som efter flera månaders dejtande fortfarande inte är redo för att kalla sig för ett par.
vi tyckte vi var ett par efter ungefär en månad. Det är ju hur det känns som bestämmer det, att man är överens
Det beror helt på hur man känner för varandra skulle jag säga. Killen jag dejtar nu skulle jag gärna kalla pojkvän, trots att vi bara setts en gång hittills (samt pratat massor i telefon)... Men han verkar inte redo för det, så vi håller det på dejt-nivå ett tag, så får vi se vad som händer. Det finns ingen skriven eller oskriven regel som säger hur länge man ska dejta innan man är ett par. Enda sättet att få veta hur den andra känner kring det, är att prata med honom eller henne. Lycka till med kärleken :)
Jag och min man flyttade ihop efter en dejt och har levt ihop i 13 år nu.
Utgå från att ni får ha minst en dejt och sedan är ni fast. :)
Som sagt hur långt är ett snöre....
Det finns inget som säger att det tar X antal månader, eller Y antal dejter ..... det är känslorna som bestämmer
Vi tyckte att vi var ett par redan efter en natt på dansgolvet trots att vi aldrig träffats tidigare
Jag och min kille blev tillsammans 2 veckor efter att vi träffades första gången, har 3 års dag nu i Juni :)
Efter första dejten för oss. Sambos idag.