• Hallonbåt02

Softmarks

Tänkte höra om det är någon som har fått 2 softmarks och ändå fått ett friskt barn?

Jag var på rul och där konstaterades det att  fostret har 2 softmarks, det ena i huvudet där vätskan till ryggmärgen produceras och den andra i hjärtat. 
    Barnmorskan konstaterade att chansen är 1:10 och  jag ska tillbaka för att prata med läkaren, avstod från  fostervattensprovet pga missfallsrisken och för att jag kommer att älska barnet oavsett.

(Jag har varit på 2 ultraljud innan och där har ingenting annorlunda markerats)

Tack på förhand för alla svar{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Softmarks
  • Oktoberräven
    Hallonbåt02 skrev 2014-05-08 18:07:02 följande:
    Tänkte höra om det är någon som har fått 2 softmarks och ändå fått ett friskt barn?

Jag var på rul och där konstaterades det att  fostret har 2 softmarks, det ena i huvudet där vätskan till ryggmärgen produceras och den andra i hjärtat. 
    Barnmorskan konstaterade att chansen är 1:10 och  jag ska tillbaka för att prata med läkaren, avstod från  fostervattensprovet pga missfallsrisken och för att jag kommer att älska barnet oavsett.

(Jag har varit på 2 ultraljud innan och där har ingenting annorlunda markerats)

Tack på förhand för alla svar{#emotions_dlg.flower}
    Hej!

Vår son hade två mjuka markörer, njurbäckenet och hjärnan. Vi var på uppföljnings UL då allt såg bra ut. Sonen är frisk och kry så inget av det som de sa var rikerna vid UL stämde. Dock var det tugna dagar direkt efter första UL. 
  • Hallonbåt02

Vad härligt att höra, jag kan tänka mig det , själv sitter jag och biter på naglarna inför läkarbesöket nästa vecka och vi får kanske lite mera svar på funderingar som vi har.
    Det här är vårt 5:e barn och våra andra barn är helt friska så det känns som att vi kan ge det här barnet allt det den behöver oavsett Hjärta

• Elendir

Hur gick det för dig? Jag sitter i samma sits som du gjorde, med två softmarks konstaterade... 

• Hallonbåt02
    Elendir skrev 2014-11-04 15:10:09 följande:

Hur gick det för dig? Jag sitter i samma sits som du gjorde, med två softmarks konstaterade... 

Frisk som en nötkärna är bebisen  Skrattande 
    Grattis till din lilla bebis, det behöver inte betyda något men visst blir man orolig för att bebisen ska ha hjärtfel eller liknande, jag håller tummar och tår för dig och din lillaHjärta
Svar på tråden Softmarks