• Jenny75

fet separationsångest / börja arbeta

Ska börja arbeta imorgon... och det har jag vetat i typ 9 månader... Det har kännts helt okay och just nu gör det det oxå. Igårkväll dock fick jag hjärtklappning och fet separationsångest... stod och hängde borta vid spjälsängen och glodde... MIN BEBBE.. BAHHH GHAAAAA... Albin kommer ha det toppen med Pappa och jag och arbetsdatorn får väl kramas dagtid .... Nåväl arbetet får se till å starta så jag kan börja räkna ned till semestern

• Svar på tråden fet separationsångest / börja arbeta
  • teasmamma

känner igen mig så otroligt mycket! Ändå är Tea 2 år! Den seperationsångesten släpper nog aldrig känns det som. Men det är väl naturligt att vi ska känna så till våra barn, även om det är dö jobbigt! Kärlek är hårt.

Jag har varit hemma med tea i två år, tyckte ojo oj va skönt o komma ut o jobba lite. Men nej! d är inte alls skönt!! Jag vill vara hemma med henne! Men samtidigt tycker jag att Tea behöver vara lite på dagis o "få lära sig" saker i barnens lekar som inte jag kan ge hemma. Annars hade jag inte tvekat en sek med att vara hemma med henne.

Jag kan tom ha ångest för att jag få sovmorgon o pappa o tea leker där nere....som typ att jag skulle varit där osså o lekt med henne.....knasigt men så är det väl :)

Tja man är väl knäpp sen man fått barn *asg*

• JohPet

Jenny
    Jag har tänkt vara hemma i åtta månader och sen delad föräldrarledighet med min sambo resten av tiden. Kanske kan det vara en lösning? Då har man ju kakan OCH äter den så att säga...

• Jenny75

Jobpet>> Låter härligt Men det funkar inte med det arbete min man har. Han skulle få arbeta heltid även med en deltid och han reser mycket. För honom är föräldraledigheten efterlängtad och för honom är det superviktigt att vara pappaledig heltid och bara ha Albin i sikte... Albin har börjat krypa.. stå och försöka gå.. så han får arbeta på att ha honom i sikte

• Dickman

Jenny75; Å jag förstår dig precis. Ska börja om ca 1 mån och min tjej äter knappt mat ens.

• Lumlum

För min del kan jag säga att jag tyckte att det kändes värre innan jag började arbeta än när jag faktiskt arbetade. Klen tröst, men ändå...

• Amorella

Hade jätteseparationsångest innan jag skulle börja jobba heltid när vår tjej var nästan 7 månader, men man vande sig snabbt. Ni kommer hitta mysiga rutiner. Min sambo tog sovmorgon i veckorna så fixade jag frukost till babyn. Sedan var ju kvällarna "mina", då vi bl.a. badade och hade det jättemysigt. De månaderna min sambo var hemma på heltid var ovärderliga för honom. Det är inte samma sak att köra halvtid båda två. Han behövde få bygga upp sina egna rutiner - med allt från matrutiner till aktiviteter - och det skulle nog inte alls varit lika lätt om vi hade delat på det. Dessutom är det SÅÅ bra för förhållandet att dela; att ens partner inser att man inte precis ligger på soffan och läser tidningar hela dagen medan babyn typ sitter och jollrar och bygger med klossar.

Fr.o.m. imorgon ska jag vara hemma igen på heltid 1 ½ månad framåt; sedan ska vi köra halva veckor ett bra tag framöver. Vår baby är 10 månader nu.

• Jenny75

shit kan det inte bli imorgon så jag har den första dan övestökad... Har bott med lillbus i famnen idag... Nu vill jag bara komma igång så jag vet hur det är...

Tack för stödet

• Tinse

Jag har precis börjat jobba halvtid och det är nog jobbigare för mig än för lilleman att jag är borta hela dagarna. Sonen är bara 6 månader och trivs bra med sin pappa hemma. Tyvärr måste jag ju ringa och kolla läget allt för ofta...

Svar på tråden fet separationsångest / börja arbeta