• Flärpen

Varför gör hundar så?

Vad vill hundar när de kommer och sätter sig bredvid en och viftar med tassen i luften eller lägger tassen i handen på en?
    Lite dålig på att förklara men jag hoppas att någon förstår vad jag menar.

• Svar på tråden Varför gör hundar så?
  • Apopan

Som sagt, den vill någon. Leka, gå ut, få mat, gosa osv. Min kör en tass i knät och glor på mig. Beroende på uppsynen så vill han olika saker. 

En del gamla stofiler tror ju att hunden demonstrerar sin dominans över en när den söker kontakt på det sättet. Vilket är rent trams. Snarare är det något en skall ta tillvara på. Att hunden faktiskt söker kontakt och vill hitta på något med en :) En del är ju väldigt tassiga på det där sättet också, både när de leker med hundar och när de vill ha uppmärksamhet från oss människor. Min hund har "tassat" sedan han var liten valp, och är tydligen väldigt rastypiskt. Kunde göra "tass" på kommando innan "sitt" och "ligg" p.g.a. det :P

• Flärpen
    Apopan skrev 2014-05-09 15:16:49 följande:
    Som sagt, den vill någon. Leka, gå ut, få mat, gosa osv. Min kör en tass i knät och glor på mig. Beroende på uppsynen så vill han olika saker. 

En del gamla stofiler tror ju att hunden demonstrerar sin dominans över en när den söker kontakt på det sättet. Vilket är rent trams. Snarare är det något en skall ta tillvara på. Att hunden faktiskt söker kontakt och vill hitta på något med en :) En del är ju väldigt tassiga på det där sättet också, både när de leker med hundar och när de vill ha uppmärksamhet från oss människor. Min hund har "tassat" sedan han var liten valp, och är tydligen väldigt rastypiskt. Kunde göra "tass" på kommando innan "sitt" och "ligg" p.g.a. det :P
    Aww hehe! Det är så gulligt när de gör så. Min brukar vifta med tassen i luften tills jag tar hans tass i min hand och sen sitter vi så ett tag.
  • Apopan
    Flärpen skrev 2014-05-09 15:23:44 följande:
    Aww hehe! Det är så gulligt när de gör så. Min brukar vifta med tassen i luften tills jag tar hans tass i min hand och sen sitter vi så ett tag. smile2.gif
    Supersött :D
Svar på tråden Varför gör hundar så?