• TjockTjinona

    Cykelvagn/cykelkärra som barnen kan sova i?

    Är det någon som har tips på bra cykelvagn som barnen kan sova i? De sitter alldeles för upprätt i vagnen vi har nu, så huvudena tippar framåt. Barnen är 2,5 år resp. 10 månader. Det får gärna vara en vagn som går att göra om till barnvagn.


  • Svar på tråden Cykelvagn/cykelkärra som barnen kan sova i?
  • fyrabarnsmor4

    Vi har Chariot.
    Vi älskar den! Barnen sitter bra och sover bra. Har precis köpt delar för nyfödda, så på hösten blir det premiär för oss att få ha en nyfödd i vagnen. När vi köpte den så låg den yngsta i vanlig barnvagnen. idag är barnvagnen halvsönder (måste laga bromsen och nåt i hjular) så vi satsar istället på Chariotvagnen.

    Tidigare hade vi Biltemas cykelvagn som var  halvOK, inte lika bra som Chariotvagnen.

  • elle9

    Vi är mycket nöjda med vår mångsidiga Nordic Cab. Den är väldigt genomtänkt och två barn får plats i den.

  • elle9

    Vi är mycket nöjda med vår mångsidiga Nordic Cab. Den är väldigt genomtänkt och två barn får plats i den.

  • TjockTjinona

    Lutar sätena i Nordic Cab och Chariot? Eller går det att fälla dem när barnen ska sova? Det är väl ganska dyra vagnar efter vad jag förstått. Har ni koll på hur begagnatmarknaden ser ut?

  • fyrabarnsmor4
    TjockTjinona skrev 2014-05-10 08:47:20 följande:
    Lutar sätena i Nordic Cab och Chariot? Eller går det att fälla dem när barnen ska sova? Det är väl ganska dyra vagnar efter vad jag förstått. Har ni koll på hur begagnatmarknaden ser ut?
    Ja vagnen är dyra men den är mångsidiga jämför med vanlig barnvagn.
    Chariot kan använda på vinter tex skidor istället för hjulen och har en bälte runtom midjan när man är ute och skridar. (eller har man en hund så låt hunden jobba) Eller så joggar man och har en hjul framme på vagnen. m.m.
    Jämför med vanlig barnvagn. Den är barnvagn och inget annat.

    Chariot har hög andrahands värde. (hur med Nordic Cab vet jag ingenting om, kan bara om Chariot)
    Cykelvagnen lutar lite så man sover bra, antingen sover man mot varandra eller mot "fönster"


  • TjockTjinona

    Tack för svaren! Jag får nog hålla utkik på Blocket och hoppas att det dyker upp en bra vagn här i närheten någonstans. :)

Svar på tråden Cykelvagn/cykelkärra som barnen kan sova i?