• Eliin

Grönt Gunnebostängsel till inhägnad.. Kostnad?

Vi ska hägna in vår tomt med Grönt Gunnebostänsel så vi kan ha hunden ute att springa lös hur han vill på trädgården utan att rymma ;)

Ville bara höra om någon vet hur mycket sånt stängsel kostar? Jag kan tänka mig att vi behöver ungf. 150 meter.

• Svar på tråden Grönt Gunnebostängsel till inhägnad.. Kostnad?
  • pruppa

det säljs på jula så kolla in hemsidan där har du priser så är det bara att räkna, det är dyrt, vi har 2500m2 tomt o inhängnade med fårstängsel istället, lite billigare!!!

• Eliin

Men vi har en jack russel så fårstängsel skulle han ta sig igenom hur enkelt som helst=)

• pruppa

ja det vore ju inte så lyckat, lägga ut så mycket pengar till ingen nytta

• Eliin

haha nej knappast=))) Har varit hos en som hade gunnebostängsel till sin afrikanska lejonhund och det såg kanon ut...=) Han hade gett 10 tusen för stängsel runt sin tomt på 1500 kvadrat. Vi har 300 kvadrat som ska stängslas fast hela ytan är 600 kvadrat, men vi har ett stor soldäck där det inte behöver stängslas runt och sen huset.

• pruppa

det är så skönt när det är inhängnat, vet man att ens rackare inte kommer nånstans o att man inte får oinbjudna vovvsingar på besök. lycka till nu

• anne h

Men en Jack Russel hoppar ju lätt över vilket staket som helst.. Tyvärr, om man vill hålla den innanför.
    Men de är fina hundar, synd att de kräver så mkt av sin ägare i tid, annars skulle jag haft en sån. Hade en i min familj i England, den hoppade hur högt som helst från stillastående. Wow vilken hund!!

• Jonas1977

150 meter? Ha! Vår brf-förening satte upp ca 15 meter Gunnebostängsel på en mur. Stängsel + hantverkare gick på 40.000 kr. Visserligen står muren lite knepigt till, men det är HUTLÖST dyrt!!!

• Eliin

Kan garantera dig Anne H att vår hund inte hoppar över ett staket på 140 cm ungf. Han kan knappt hoppa ett hinder som är 20 cm högt..=) hehe.. Han är inte direkt som andra russlar om mna säger så;)

Jonas: Det lät VÄLDIGT dyrt... Vi kommer göra arbetet själv och lite stängsel är inte direkt SÅ dyrt... måste varit något special special stängsel

• anne h

TS
    Den JR jag hade hand om hoppade lätt 2 m upp på en stolpe från stillastående.. såg ut som han hade fjädrar under sig och inte fyra ben. Bara studsade upp..

Hantverkare kostar skjortan, när de satte upp staket runt min tomt (178 m staket) kostade materialt 80.000 och totalsumman var på 128.000 kr (tur kommunen betalade. )
    (jag har lärkstaket, behöver ej underhållas)

Svar på tråden Grönt Gunnebostängsel till inhägnad.. Kostnad?