• himmelsdiamant

Hur slappna av?

Hej.

Jag jobbar sedan 2 mån tillbaka på ett äldreboende, är fast anställd på 75%.
    Jobbar varannan helg, och de veckor jag jobbar helg så jobbar jag 6/7 dagar, det blir lite över 40 h totalt oftast.
    Och de veckor jag inte jobbar helg jobbar jag bara 2 dagar, en vecka jobbar jag 3 men resterande veckor då ja ej jobbar helg jobbar jag bara 2 dagar på schemat.

Jag är ensamstående med en dotter på 2,5 år, har henne söndag till fredag varje vecka.
    Och att jobba så olika mängd varje vecka gör att jag KAN inte slappna av när jag är ledig, kan inte njuta och slappna av på mina lediga helger för jag är stressad över att jag ska jobba mycket veckan efter.
    Dessutom så är jag eg inte intresserad av äldrevård utan tog detta jobbet endast för att få en stadig inkomst.
    Så jag går ju inte direkt hit till jobbet med största intresset ;p utan tycker arbetsuppgifterna är tråkiga.

Har ni.något tips på hur jag kan göra och tänka för att kunna slappna av mer mentalt när jag är ledig?
    Och inte tänka på hur mycket jag ska jobba veckan efter och hur understimulerande jag upplever arbetet?

:(

• Svar på tråden Hur slappna av?
  • PlayWood

Lär dig att inte tänka jobb när du kommer hem. koppla bort det helt, du har väl inga arbetsuppgifter du kan ta med dig hem i alla fall?
    Ta dagen som den kommer och tänk inte på att du ska jobba så snart igen. Då är det ju dubbelt "straff", stressa över att du vet att du ska jobba och så kommer dagen du jobbar.
    Alternativt kan du kolla efter ett jobb som du känner skulle va mer intressant, utbildning osv.

Svar på tråden Hur slappna av?