• Bollen2

Räkna ut förskoleavgift, ska ob-tilägg räknas in i lönene?

Ska ange lön för att räkna ut barnens förskoleavgift. Om vi säger att jag har en lön på 20 000:-/månad men sen tillkommer lite ob-tillägg varje månad eftersom jag jobbar helg ibland.

Är det min lön på 20000:- som jag ska fylla i eller ska ob räknas med? Någon som vet?

Ob-tilägg varierar ju från månad till månad och i såfall måste jag skicka in ny inkomstuppgift varje månad.

• Svar på tråden Räkna ut förskoleavgift, ska ob-tilägg räknas in i lönene?
  • Malima

Ob brukar räknas med. Har du fast arbete eller timvikar du?

• nozpa

Men lägg på 2000 i ob. Bättre att betala lite mer än lite mindre. Vi får tbx det vi betalat för mycket (om vi gjort det) efter 2 år. Alt betala tbx det man är skyldig. Jag föredrar att slippa betala tbx iaf.

• glassen

Jag antar att du anmält en lön till Försäkringskassan för din SGI, så du kan väl uppge samma till förskolan. När jag jobbade obekvämt fick jag hjälp av lönekontoret att räkna ut en snittlön.

• Bollen2

Okej då förstår jag. Anmäler väl samma som den sgi jag anmäler sen med nya jobbet. Fast jobb. Tänkte bara att det kanske inte räknas med eftersom ob tillägg oftast innebär mindre dagistid eftersom man jobbar helger o kvällar så är barnen mindre på dagis. Hade jag inte haft nått ob hade ju barnen vart på dagis mkt mer i princip 40-45 timmar/v.

• ardath bey
    Bollen2 skrev 2014-05-19 07:45:53 följande:
    Okej då förstår jag. Anmäler väl samma som den sgi jag anmäler sen med nya jobbet. Fast jobb. Tänkte bara att det kanske inte räknas med eftersom ob tillägg oftast innebär mindre dagistid eftersom man jobbar helger o kvällar så är barnen mindre på dagis. Hade jag inte haft nått ob hade ju barnen vart på dagis mkt mer i princip 40-45 timmar/v.

Sjunker förskoleavgiften vid färre timmar i veckan?
Svar på tråden Räkna ut förskoleavgift, ska ob-tilägg räknas in i lönene?