• Youandme84

Vi väntar vår tredje pojke

Hej!
    Vi har precis varit på ultaljud. Allt såg bra ut och vi fick veta att vi ska få en tredje pojke. Vi är jätteglada, för oss spelar det ingen roll vilket kön. Dock känner jag att vänner/familj hoppats på en flicka. De flesta har sagt "då hoppas ni på en tjej nu". Min mamma lät besviken i telefon när jag berättade att det var en kille till. Det känns jättetråkigt! På något sätt förstör det vår lycka när det känns som att folk blir besvikna och tycker lite synd om oss som får en pojke till. Vi känner inte alls så! Vi är som sagt glada över att det verkar vara ett friskt barn och en kille till blir toppen.
    Är det någon mer som fått fler av samma kön och känner igen det här?

• Svar på tråden Vi väntar vår tredje pojke
  • PernillaWaxin

Hej! Samma här för oss. Jag väntar våran tredje flicka :) vi är så glada att hon såg frisk ut på Ul och min man kände på sig att det var en tjej så vi var inte så förvånade när barnmorskan bekräfta det. Alla runt omkring var glada och skrattade när vi berättade att det skulle bli en tjej till så hittills var ingen besviken.

• lemur

Jag tror det kommer gå över när barnet väl är fött och de har fått träffa honom :) om de säger "vad synd att det ändå inte blev en tjej" får du komma på någon bitsk kommentar att kontra med :)

Jag har två fastrar, som har fem vuxna barn(mina  kusiner) som alla är killar. Träffar nästan aldrig dem för de bor långt bort. Dessa kusiner har sammanlagt fem barn varav endast en är tjej.  Sedan har jag en moster som jag träffar ofta och hon har tre söner. När jag var 14 blev hon gravid igen och ÅÅÅÅÅH vad jag ville att det skulle vara en tjej! blev en kille till.. Kommer ihåg att jag blev besviken först men äsch, det gick över. Mina föräldrar har min bror och mig(tjej). 

Min släkt genomsyras av killar, så det hade varit trevligt med någon som jag... Men min siste killkusin var lika välkommen och jag älskar honom lika mycket som de andra ;) 

Jag har inga egna barn, men vill ha av båda könen. Första ungen spelar ingen roll men andra vill jag ska vara det motsatta... jag kanske inte känner så när jag väl är gravid, men just nu gör jag det. Skulle dock aldrig göra abort pga kön, utan får jag fem killar eller fem tjejer är de lika välkomna ändå ^^ Men man kan ju alltid önska lite...

• Blommar

Känner igen det där. Väntar tredje barnen och för oss blir det triss i pojkar. Vi är lika glada för det och tror att dessa tre pojkar kommer ha mycket glädje av varandra. Men som du känner så får man hela tiden bemötandet och nästan känslan att folk tycker synd om än för att det inte var en flicka denna gång. Får ofta även frågan att jaha ska ni försöka tills det blir en flicka nu då... Suck, nej jag är jätteglad och överväldigad att få vara omringad av så många underbara pojkar. Förstår inte hur folk tänker riktigt..

• Mrs Fii

Nu är jag inte i samma sits men jag förstår ändå helt fullt ut. Väntar tredje barnet och har redan "en av varje" och alla frågar och kommenterar hela tiden. Vet ni vad det blir? Jaja, Men det spelar ju ingen roll för ni har ju redan en av varje….Men vad vill du helst ha nu då, en liten tjej va? Jag blir galen på alla dessa människor. Jag är glad för att få ett barn och jag önskar att barnet är friskt och mår bra inget annat.

• Caroline 182

Först fick vi en pojke, sen fick vi en pojke, sen fick vi en till pojke och sista barnet blev en flicka. alla har samma pappa. gissa om vi fick en chock när vi såg att det var en tjej vid förlossningen!

• RockTheRebell

Vi har två pojkar har bara en i livet och sen jävel som vågar säga nåt som t.ex nääästa gång blir det nog en tjej, ska jag nog aldrig mer prata med. Vi väntar barn nu fast ingen vet nåt och jag är säker på kille igen. Jag har inte haft fel de andra två gångerna så jag har nog inte det nu heller. Väntar med glädje på vår skatt vad det månde vara! Men som du känner jag att andra vill ha en tjej. Men de kan äta asfalt även om de påtalar vilken tur det var att det blev en tjej om det skulle bli det. Jag blir allvarligt arg inombords av vad andra kan ha för förhoppningar/anspelningar om andras barn och familjelycka. Grattis till er skatt :)

• Youandme84

Ser att många andra upplever det här. Flera som har en av varje har sagt "jag kan förstå att ni vill ha en trea, det skulle nog vi velat om vi inte fått en av varje" helt sjukt att folk tror vi vill ha en trea för att få en tjej. Vi vill ha ett barn. Sen hade en såklart en tjej varit lika välkommen som en kille.

• solidag

Känner igen mig, jag har en son och är gravid med lillebror som kommer när som helst. Det är jättemånga som frågat om vi tagit reda på kön och när vi svarar att vi väntar en pojke till så har vi i de flesta fall fått kommentarer om att vi kommer att skaffa ett tredje barn för att få en flicka också!!! Varför säger man en sådan sak, det är ju fruktansvärt oförskämt som om barnet i magen inte är lika mycket värt för att det har samma kön som första barnet, eller är det värre att ha två pojkar än två flickor? Själva så är vi jätteglada över att få en pojke till och med knappt 2.5års åldersskillnad så tror och hoppas vi att de kommer att få en jättebra syskonrelation. Något tredje barn kommer det nog inte att bli för oss, har alltid sagt och planerat för att vi ska ha två barn. Och som jag brukar säga, min son är det bästa jag har och i MIN värld är söner det bästa, jag vet ju inte om något annat!

Son feb 2012
  • Tvåtroll1

Hej, Förstår precis, va ute för det när vi väntade vårt andra barn. Alla gissade på flicka (jag med) ut kom en pojke och höll på att bli tokig på alla som liksom la huvudet på sned och menade att nästa gång blir det en tjej. Tyckte så synd om min lillprins som inte förtjänade detta. Nu väntar vi vårt tredje barn och har tagit reda på kön och det verkar som att det blir en tjej denna gång, jättekul att få testa på det med, men jag vill inte säga nåt till andra och tycker det kommer bli jobbigt när hon kommer för jag kan höra kommentarer som äntligen, eller bu är ni väl glada och skulle bm ha sett fel, så vi får ytterligare en prins så kommer jag känna som om folk tycker synd om mig. Det spelar mig ingen roll, längtar efter mitt pyre :)

• Maria222

Ja jag kan känna igen mig, väntar 3:e pojken och speciellt från min egen mamma har jag "känt press" om att få en flicka vid alla graviditeter faktiskt. Hon har hela min uppväxt sagt att hon så gärna ville ha flickor själv och fick 2 stycken så det skulle på nåt vis vara bättre enligt henne.

Även vissa jobbarkompisar har kunnat säga, "men ni är ju unga och kan försöka en gång till!"

Nu får jag 3 pojkar och jag kunde inte bry mig mindre om deras kön! De är så olika varandra och det ska bli jätte spännande att se hur denna tredje individ är. Min äldsta och jag är som kopior när det kommer till personlighet, min yngsta är mer lik sin pappa. Jag känner en enorm kärlek och samhörighet till mina söner och är övertygad om att vi kommer ha en fin relation genom hela livet.

Svar på tråden Vi väntar vår tredje pojke