• Anonym (Bling bling)

Kan man ha för mycket smycken på sig?

Eller ja, det kan man ju men var går gränsen för när det är för mycket? Jag tänker på vardagar och helger och inte Nobelfesten och sitt bröllop.

Jag har alltid klocka, vigselring och örhängen på mig. Oftast har jag ett halsband och kanske en ring på högerhanden. Om jag har ett armband på höger arm så brukar jag ta av mig ringen för att jag tycker det blir för mycket med ring och armband på samma hand/arm. Och skulle jag vilja ha båda så tar jag av mig halsbandet. Hur gör ni andra? När tycker ni att det blir för mycket? Spelar det någon roll om det är guld och diamanter/andra stenar vi pratar om jämfört med smycken från typ Snö?

Jag skulle t ex aldrig ha på mig klocka, vigselring, örhängen, halsband, armband och ring på höger hand för det skulle jag tycka är för mycket. Hur gör ni andra och vad tycker ni?

• Svar på tråden Kan man ha för mycket smycken på sig?
  • Virriga Vera

Det beror ju på vad det är för smycken. Jag har alltid klocka och 2 ringar på vänster hand, 3 ringar på höger hand, ett halsband. Ofta 1 eller flera armband. Vid vissa tillfällen så kan jag ha fler ringar, det beror på vad jag har för kläder. Olika smycken för olika tillfälle.

• viseversa

Jag har ALLTID...
    5 ringar alla i guld
    3 armband 2 silver 1 med opaler och läder.
    Örhängen i guld
    Halsband(brukar byta ganska ofta) just nu har jag silver. Förra veckan 21karat guld.

Jag älskar smycken.

• Anonym (Typ samma)

Jag har nästan alltid samma halsband när jag går på affären,på sta´n och liknande ickefina ställen, plus vigselringarna och små örhängen. Till finare tillfällen annat halsband,kanske en ring till,större eller finare örhängen. Aldrig klocka,jag är ingen klockmänska.
    För mycket är snarare när allt är stort eller liksom tar över. Som Trinny och Susannah och deras mastodonthalsband-ser ju ut som halsbandet är ute och går med mänskan!

• Emmalinnéa

Jag har ALLTID min vigselring allians och förlovningsring solitärbåda i guld ,armband på höger handen i guld,och örhängen i guld på mig.

Brukar ta på mig klocka (antingen två färgad eller enbart guld.) på vänster handen och halsband i guld när jag ska ut.

Tycker inte det är för mycket, det ända som är lite pråligare är mina två ringar resten är väldigt nätta saker, förutom klockan den är i herr storlek.

Kan festa till det med lite flera armband och större örhängen ibland.

• Anonym (Bling bling)

Några till som vill berätta hur ni gör?

• sextiotalist

Och jag har inga smycken alls i vardagen. Personligen tycker jag inte det är snyggt med mycket smycken. Och på män tycker jag det är för mycket om de har mer än vigselringen på sig.

• Sneeze

För mycket för vem?
    Gillar man smycken så får man väl ha hur mycket man vill på sig. Det finns ingen lag som reglerar det, bara omgivningens tyckanden. Och de kan man strunta i. Blinga på.
    Gillar man inte smycken kan man låta bli att ha dem.
    Och gillar man lagomt med smycken får man använda lagomt.

Jag har med stigande ålder upptäckt att jag allt mer irriterar mig på de här "medelmänniskorna" de ängsligt lagomtrendiga som klär sig propert, men inte så de sticker ut. De är som klippta ur en katalog, man ser dem och glömmer dem.
    Numera bir jag glad när jag möter människor som klär sig som de vill, inte efter ålder, klass eller tillhörighet. Utan precis som de vill.
    Människor som ser ut som om de hittat sig själva, och tycker om vad det hittat och inte är rädda för att visa vilka de är för andra.

Jag har sällat mig till dom. Och livet blev så mycket roligare.

• Anonym (Bling bling)

Låter klocka, vigselring med mycket bling, ring på höger hand med mycket bling, tunt armband på höger bara i guld, halsband med lite bling och örhängen med diamanter för mycket? Allt i rött guld och inget är så stort så att det ser ut som att smycket är ute och går med mig.

• pica pica

Jag har vigselring, klocka och örhängen varje dag. Ibland även halsband och armband. Gillar inte när det blir "för mycket" och vad det innebär är ju en smaksak. Tycker inte det är snyggt när folk har ringar på varje finger, speciellt inte när ringarna är lite för små så fingrarna ser korvaktiga utGlad Pärlor som är och ser fejkade ut är inte heller så lyckat, tycker jag. 
    Man ska ha det man själv trivs i helt enkelt!

Svar på tråden Kan man ha för mycket smycken på sig?