• Malin8903

Denna klänning på bröllop?

Ska på ett bröllop i augusti. Har kollat på olika klänningar som varit fina men tyckt att vissa är för korta och för sexiga.

Det där med vad som är okej och inte okej på bröllop är man ju inte så insatt i eftersom det inte är så ofta man går på bröllop.

Så min fråga är skulle denna klänningen var okej?

http://www.bonprix.se/produkt/aftonklaenning-moerkroed-930440/?typ=RET&anbieter=Criteo&aktion=Klaenningar&promo=&version=activefbxPPA

Eller betyder färgen lila något särskilt på bröllop? För om man har rött på sig betyder väl det att man har legat med brudgummen?

• Svar på tråden Denna klänning på bröllop?
  • skaparlust

Jag skulle tycka att den var okej, men jag har inte heller full koll... Var själv på ett sommarbröllop för några år sedan, hade en mörkblå klänning och kände mig helt fel för nästan alla andra kvinnor hade ljusa blommiga klänningar på sig.

Hoppas att inte rött betyder att man legat med brudgummen, för jag har varit på bröllop i röd klänning också.

• blomman07

Jag hade valt något ljusare. Tycker den där känns vintrig, även om den var jättefin.

• tjej87

Funkar bra om inte dresscoden är typ sommarfin (eller nått annat enklare påhittat). De enda färger man ska undvika är helsvart (bröllop bryter sorg) och helvitt (brudens färg). Rött betyder inget, en modern myt!

• Malin8903
    skaparlust skrev 2014-05-10 11:08:11 följande:
    Jag skulle tycka att den var okej, men jag har inte heller full koll... Var själv på ett sommarbröllop för några år sedan, hade en mörkblå klänning och kände mig helt fel för nästan alla andra kvinnor hade ljusa blommiga klänningar på sig.

Hoppas att inte rött betyder att man legat med brudgummen, för jag har varit på bröllop i röd klänning också. smile1.gif

Mörkblå skulle jag kunna tänka mig, jag tänker snarare att jag inte vill ha för ljust för då kanske det blir för likt brudens klänning.

Det där med rött är väl en gammal sägen tror jag, kanske inte så många som tänker på det ;)
  • La Lola

Vad är det för klädkod?

Och rött betyder inte alls det!
    Det är bara en korkad grej som vissa fått för sig o felaktigt sprider omkring.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • sharatec

Undvik helvitt och helsvart, annars är alla färger okej. Det finns verkligen inget sätt att genom klädseln signalera att man legat med brudgummen, det får man vackert ta upp i sitt tal. Cool

Gällande om klänningen är okej: vad är det för klädkod?

• Malin8903
    tjej87 skrev 2014-05-10 11:11:24 följande:
    Funkar bra om inte dresscoden är typ sommarfin (eller nått annat enklare påhittat). De enda färger man ska undvika är helsvart (bröllop bryter sorg) och helvitt (brudens färg). Rött betyder inget, en modern myt!
    Dresscoden är kavaj:)
  • Ojsan

det passar utmärkt till bröllop :)

• sharatec
    Malin8903 skrev 2014-05-10 11:18:39 följande:
    Klädkoden är kavaj.
    Är inte klänningen lite lång då? Hur lång är den?
Svar på tråden Denna klänning på bröllop?