• babykills

Blödningar under graviditet

Hej! Jag har haft blödningar till och från under graviditeten, haft en lång resa i början då dom trodde att jag fått missfall som i v.9 visade sig vara en levande graviditet trots allt.

Nu är jag i v.27 och blöder fortfarande till och från. Fick komma in på en koll i v.23 för blödningen. Dom gjorde en gynundersökning och kollade även med ultraljud. Allt såg bra ut och dom kunde inte se vart blödningen kom från, men gissade att jag hade en känslig tapp. Om blödningarna fortsatte så pratade dom om att göra ett cellprov? Ni vet, det man blir kallad på när man fyller 23. Tydligen ska man bli kallad för det när man är 26 med men det har inte jag blivit och är nu 27. 

Sedan jag var in och kollade har jag haft blödningar kanske 6 gånger. Aldrig att det är så mycket att det kommer i trosan. Men det är på pappret när jag torkar mig. Idag blöder jag igen och nu med små strimmor i.. 

Jag har inte varit så orolig för det här med tanke på att det visat sig vara lugnt tidigare och jag har ju dessutom inte fått några restriktioner mot träning och annat. Men just idag känner jag mig lite nojig. Att jag borde sagt till dom där andra gångerna innan idag.. Att jag kanske borde gaska upp mig och göra det där provet dom vill även fast jag tycker att det gör fruktansvärt ont. 
    Jag vet inte riktigt, men antar att jag borde ringa på måndag iaf.

Finns det någon annan där ute som varit med om liknande? 
  • Svar på tråden Blödningar under graviditet
  • Pudel

Blödde hela graviditeten, var som en mens periodvis. Alltså så att jag hade binda som blev full. Var också uträknad och de sa att så mycket blod var tecken på missfall. 

Barnet föddes i normal tid, men jag var nojjig precis som du. Känner du barnet sparka normalt? Om du är orolig, ring förlossningen och be om ett ultraljud. Mitt barn låg så att barnmorskan kunde aldrig höra henne med en sådan där tratt (vilket såklart ökade min stress) men med ultraljud gick det. 

Svar på tråden Blödningar under graviditet