Anonym (Qwe) skrev 2014-05-10 23:43:32 följande:
Klarar dig inte utan honom? Känns det inte konstigt att vara i en sådan situation att du inte kan klara något på egen hand?
Anonym (...) skrev 2014-05-10 23:49:04 följande:
Vill börja med att beklaga din sits, inte kul att helt plötsligt bli själv när man har varit två om att skaffa sig utgifter.
För det första så har du ingen skyldighet att betala räkningar som står i hans namn, så om du inte har ekonomi till det så betala bara dina räkningar samt räkningar som direkt kan påverka dig, som till exempel hyra, el m.m. Så länge som han sitter häktad eller fängslad så kan du vara berättigad bidrag som ni inte varit berättigade till med era gemensamma inkomster. Socialbidrag och bostadsbidrag bland annat.
Om jag lägger fram det såhär. Jag själv går på bidrag, Betalat hyra och dyligt, varpå han betalat mat till oss och vår hund och våra 3 katter. Så Nej, jag klarar mig inte utan honom av den enkla anledningen. Sen är det även sjukt jobbigt att inte få kontakta människan alls annat än via brev.
Betalar jag inte hans räkningar så förlorar han ju p-platsen och hamnar hos kronofogden för obetalda hyror samt p-böter? Känns inte heller ok.
Hmpf skrev 2014-05-10 23:35:58 följande:
Det är svårt att svara på utan att veta vilket brott han är misstänkt för? Är han straffad sedan tidigare?
Straffad sedan innan ja. Vad han är misstänkt för känns inte bra att outa.