• Bembu

Katter och folie! Varning till ägaren/na!!!

Vill bara lägga in ett varningsord för användande av folie tillsammans med katt:

Äter katten folie kan det skära upp tarmsystemet och det är väldigt svårt att rädda en katt med trasigt tarmsystem. Då katten oftas river eller tuggar sönder foliet bildas vassa kanter som kan skära sönder tarm väggarna.

Hur vet jag detta???

Genom att min kompis fd katt råka komma åt en kaviar tub å åt upp den. Kaviar tuber är gjorda av aluminium folie. Den skärde sönder hela tarmsystemet på lill missen som efter många turer till veten fick lov att avlivas.

Tråkigt om fler ska råka ut för de då jag uppmärksammat på senare tid att många rekommenderar att använda folie som ett alternativ i uppfostran av katt. Skulle hellre rekommendera att man använder citrus-dofter eller fyfy-spray då katter inte gillar något av dessa men inte lider av detta alternativ..

Hoppas på att fler katter inte ska behöva lida så som lill kisse å hans matte å husse gjorde..

Ha de bra

Kram b

• Svar på tråden Katter och folie! Varning till ägaren/na!!!
  • Lilou

Tack sa mycket for varningen!

...stackars kisse

• Rigmor Mortis

Och - ännu en varning - tomma talgbollnät (om man har utekatt). Förra året dog en hund här i trakterna av att ha ätit upp en sån, och det kan hända katter också

• Bembu

EKJ76: det visste inte jag tack för varningen, ska hålla ögonen öppna...
    stackars vovve

• Bembu

My Baby: nästan alla snören, sko- garn- tröjsnören. Typ alla snören som e stora nog att få in i munnen...

• My Baby

aa ok tack ska ni ha alla som varnar

• Julie1e

Folie ska väl dock ingen äta? fast tack för upplysningen

Svar på tråden Katter och folie! Varning till ägaren/na!!!