Anonym (dubbelmoral) skrev 2014-06-03 09:56:09 följande:
Inser själv min dubbelmoral men jag håller med kvinnorna från er diskussion. Bara tanken på att min man skulle komma i en annan kvinna gör mig obekväm och en aning svartsjuk, medan jag själv anser mig kunna skilja på sex och kärlek och för egen del anser att det ger en extra kick med en annan man som kommer i mig. Förstår att detta låter hemske i mångas öron, men då vill jag också säga att det viktigaste av allt när det gäller sex är att det sker i samförstånd.
Som ung, dum och singel så hade jag en del trekanter och några av dem skedde utan kondom där båda männen kom i mig. Svårt att förklara varför, men detta är något som blivit vad som tänder mig mest av allt. Med det sagt så betyder det inte att jag går över lik för att få uppleva det, fantasierna räcker lång ifall livssituationen inte tillåter det.
Nu har jag en man som matchar mig i vad vi tänder på och det utgör inget problem för oss, utan snarare tvärt om, men lite egoistisk kan jag känna mig ändå.
Eftersom jag inte ens är intresserad av att ha trekant med två kvinnor och en man så kanske jag inte är rätt kvinna att svara på frågan men jag gör ändå ett försök. Jag har haft en trekant med en extra kvinna och för mig funkade det inte. Jag tänder inte på kvinnor så det var inget mellan oss och att se dem ha sex gav inte heller något, så för mig blev det bara mindre sex i en lite obekväm situation.
Ska jag försöka göra en analys så tror jag att kvinnor som har trekant med en extra kvinna i stor grad har det för att de är bisexuella och själva har sex med kvinnan, medan män i ganska liten utsträckning är bisexuella och har sex med den andra mannen i en trekant med två män. Det blir alltså med min uppfattning generellt mer fokus på kvinnorna än männen vid trekanter, förmodligen till stor del på att män går igång på det visuella än vad kvinnor gör.
Vad gäller utlösningen så tror jag att det handlar en hel del om risken för graviditet och att kvinnor har både större kontroll och kontrollbehov över detta. En vinna vet själv vad hon har för skydd när hon låter en man komma i henne, men det går aldrig helt säkert att veta hur någon annan gör med det skyddet. Har ett par en trekant med extra kvinna och han kommer i henne så har paret lämnat över "makten" till en kvinna utanförförhållandet, medan om paret har sex med en extra man och denne kommer i henne så ligger "makten" över skyddet inom förhållandet. Tilliten borde vara större mellan två personer i ett förhållande än till en person utanför förhållandet och det känns på så vis rätt rimligt att kvinnan är mer skeptisk till att hennes man kommer i en annan kvinna än mannen är till att en annan man kommer i hans kvinna.
Svammel och ren dubbelmoral bara, det du skriver.
Vad det gäller utlösningnen så snackar du om kontroll. En kondom fixar hela den biten, oavsett om det är kilen som kommer i tjej nummer två eller om det är kille nummer två som kommer i den ensamma tjejen.
OCh vad är det för skitsnack om "medan jag själv anser mig kunna skilja på sex och kärlek och för egen del anser att det ger en extra kick med en annan man som kommer i mig"
Det är som att skriva att män inte kan skilja mellan sex och kärlek och får således inte komma i tjej nummer två men du kan minsann och då är det ok att kille nummer två får komma i dig.
Ja, ren jäkla dubbelmoral alltihop, där det du skriver är ett montage för att försöka rättfärdiga varför det är ok med det ena men inte andra scenariot.