• Anonym (nyfiken)

Kvinna! Regler vid trekant.

Efter festligheter med lite alkohol under gårdagskvällen kom samtalet att handla om trekanter. Vi var några par och några singlar som diskuterade detta delikata ämne. 

Det som slog mig var att samtliga kvinnor runt bordet var rörande överens om en speciell regel vid man/kvinna/kvinna med sin partner. Mannen får inte komma i/på den andra kvinnan. De upptagna kvinnorna skulle inte ens tillåta det om kondom användes. Singlarna var lite mer förlåtande på den punkten. Men utan kondom absolut inte. Skulle mannen bryta mot den regeln skulle det vara så pass grovt att det kunde vara grund för att göra slut.

Tror fler med mig, utav männen runt bordet, blev förvånade över hur viktigt den biten var. 

Kvinnorna tyckte inte alls att samma regler skulle gälla de själva. Då är det helt ok att den andra kvinnan skulle slicka dom till orgasm t.ex. Eller om det var man/man/kvinna så tycker de heller inte att det vore något problem med att de får orgasm med den andra mannen i sig.

Min undran är om ni läsare av kvinnligt kön på detta forumet känner samma sak? Om ja, varför tycker ni att det är så illa att mannens orgasm sker i den andra kvinnan? För mig känns det lite dubbelmoral över det tänket. Är det rädsla för att mannen riskerar göra den andra kvinnan gravid med "hennes" sperma? Upplys mig! Eller har ni helt andra regler?

• Svar på tråden Kvinna! Regler vid trekant.
  • panicorion

Jag vill inte heller att min man skall komma I henne om vi har trekant med på är inga problem... Anledningen att jag inte vill att han ska komma i henne är mer för att jag tidigare inte tyckt om när en kille kommit i mig. (vet ej hur det är med nuvarande allt kan vara olika med olika) Där av har min man aldrig gjort det i mig och skulle kännas lite "taskigt" om han då kommer inne i en annan kvinna. Men över henne låter som en trevlig tanke tycker jag :)

• Mamori

Jag tror det är pga graviditetsgrejen, det blir som så mycket mer intimt med just utlösningen. Nu har man kondom så kan hon ju förhoppningsvis inte bli gravid men det är ändå samma grundkänsla som är svår att ändra med logik.

• Robert 832

Jag är nyfiken på anledningen själv då jag har hört detta förut och haft erfarenhet av det men aldrig riktigt fått en förklaring som jag tyckt verkar rimlig.

• HäckHäxan

Intressant. Får återkomma. Inser att jag måste tänka lite innan jag svart för en gång skull

• Anonym (samba Samorina)

var och en står sig ju själv närmast, om en kvinna har två män då är allt bra, för då är fokus på henne

Men vid konkurrens av en annan kvinna då får inte mannen få utlösning på eller i henne

Då kan man lika gärna avstå helt, för då handlar det om svartsjuka och det uppstår ofta vid trekanter

Det man däremot måste ta upp är inte bara själva sexet och utlösningen utan om man känslomässigt klarar av det

Det är där problemet ligger

Mannen ligger ju med en annan kvinna och det uppstår lätt svartsjuka mellan kvinnorna

Det jobbiga är att det är männen som föreslår detta för att vara kung för en dag, det är deras dröm
    Det är den känslomässiga biten som är problemet   .Det gör helt enkelt för ont att mannen njuter av en annan kvinna. Tänk om han föreslår att träffa samma kvinna sedan flera gånger?

I unga år är det alltid risk för graviditet

• Anonym (Swinger)

De uttalade regler vi har vid trekanter eller partnerbyten är kondomkrav och inga inga kyssar man-kvinna utom mellan mig och flickvännen. kvinna-kvinna är helt ok. och man-man är också ok men kommer inte att ske. Flickvännen är bisexuell men det är inte jag. Har ingen formel regel emot att komma i eller på en annan kvinna men väljer oftast att komma i eller på flickvännen. Som sagt ingen uttalad regel emot att komma i eller på en annan kvinna men på något sätt känner jag att det är på detta sätt både jag och flickvännen vill ha det. Är förmodligen lite på samma plan som kyssar mellan man och kvinna med den manliga utlösningen den känns lite för intim för att dela med andra.

• kivirush

Har inte så många regler när det kommer till trekanter med min sambo.

Våra regler är, inga extra killar, kondomkrav innan vi känner tjejen ordentligt, tjejen måste vara bi och gilla att slicka.

Jag tycker att det är underbart att min kille kan få göra alla de saker han tänder på men jag inte tänder på eller klarar av med någon annan. Men jag behöver inte ens vara med. Jag tycker om att se honom göra det skönt för andra ändå.

• Anonym (Kille)
    panicorion skrev 2014-05-11 16:43:07 följande:
    Jag vill inte heller att min man skall komma I henne om vi har trekant med på är inga problem... Anledningen att jag inte vill att han ska komma i henne är mer för att jag tidigare inte tyckt om när en kille kommit i mig. (vet ej hur det är med nuvarande allt kan vara olika med olika) Där av har min man aldrig gjort det i mig och skulle kännas lite "taskigt" om han då kommer inne i en annan kvinna. Men över henne låter som en trevlig tanke tycker jag :)

Hur tänker du nu?

Taskigt?

Det är ju du som inte vill att han ska komma i dig. Det jade varit en väldig skillnad om han inte ville komma i dig och sen gjorde det i den andra.

Men nu är det ju du som har valt att ha det så.

Taskigt är väl att aldrig låta honom komma i dig....och vid eventuell trekant i henne.
  • Anonym (Frigjort par)

Vi har inga problem att mannen kommer "i" kvinnan bara han har kondom. Kyssar är inte heller något vi vill vara utan, de hör ju till sex ! Att slaska tunga är inte det minsta intimt enligt oss, bara sexigt och kul. Något hon kan göra med en kompis om det skulle vara.

• Anonym (huuuuawei)

Meh, det var konstigt på den grövre skalan. 

Måste bara inflika här att orgasm och utlösning inte är samma sak för en man. 

Continue...

• Anonym (dubbelmoral)

Inser själv min dubbelmoral men jag håller med kvinnorna från er diskussion. Bara tanken på att min man skulle komma i en annan kvinna gör mig obekväm och en aning svartsjuk, medan jag själv anser mig kunna skilja på sex och kärlek och för egen del anser att det ger en extra kick med en annan man som kommer i mig. Förstår att detta låter hemske i mångas öron, men då vill jag också säga att det viktigaste av allt när det gäller sex är att det sker i samförstånd.

Som ung, dum och singel så hade jag en del trekanter och några av dem skedde utan kondom där båda männen kom i mig. Svårt att förklara varför, men detta är något som blivit vad som tänder mig mest av allt. Med det sagt så betyder det inte att jag går över lik för att få uppleva det, fantasierna räcker lång ifall livssituationen inte tillåter det.

Nu har jag en man som matchar mig i vad vi tänder på och det utgör inget problem för oss, utan snarare tvärt om, men lite egoistisk kan jag känna mig ändå.

Eftersom jag inte ens är intresserad av att ha trekant med två kvinnor och en man så kanske jag inte är rätt kvinna att svara på frågan men jag gör ändå ett försök. Jag har haft en trekant med en extra kvinna och för mig funkade det inte. Jag tänder inte på kvinnor så det var inget mellan oss och att se dem ha sex gav inte heller något, så för mig blev det bara mindre sex i en lite obekväm situation.

Ska jag försöka göra en analys så tror jag att kvinnor som har trekant med en extra kvinna i stor grad har det  för att de är bisexuella och själva har sex med kvinnan, medan män i ganska liten utsträckning är bisexuella och har sex med den andra mannen i en trekant med två män. Det blir alltså med min uppfattning generellt mer fokus på kvinnorna än männen vid trekanter, förmodligen till stor del på att män går igång på det visuella än vad kvinnor gör.

Vad gäller utlösningen så tror jag att det handlar en hel del om risken för graviditet och att kvinnor har både större kontroll och kontrollbehov över detta. En vinna vet själv vad hon har för skydd när hon låter en man komma i henne, men det går aldrig helt säkert att veta hur någon annan gör med det skyddet. Har ett par en trekant med extra kvinna och han kommer i henne så har paret lämnat över "makten" till en kvinna utanförförhållandet, medan om paret har sex med en extra man och denne kommer i henne  så ligger "makten" över skyddet inom förhållandet. Tilliten borde vara större mellan två personer i ett förhållande än till en person utanför förhållandet och det känns på så vis rätt rimligt att kvinnan är mer skeptisk till att hennes man kommer i en annan kvinna än mannen är till att en annan man kommer i hans kvinna.

• Anonym (skitsnack)
    Anonym (dubbelmoral) skrev 2014-06-03 09:56:09 följande:

Inser själv min dubbelmoral men jag håller med kvinnorna från er diskussion. Bara tanken på att min man skulle komma i en annan kvinna gör mig obekväm och en aning svartsjuk, medan jag själv anser mig kunna skilja på sex och kärlek och för egen del anser att det ger en extra kick med en annan man som kommer i mig. Förstår att detta låter hemske i mångas öron, men då vill jag också säga att det viktigaste av allt när det gäller sex är att det sker i samförstånd.

Som ung, dum och singel så hade jag en del trekanter och några av dem skedde utan kondom där båda männen kom i mig. Svårt att förklara varför, men detta är något som blivit vad som tänder mig mest av allt. Med det sagt så betyder det inte att jag går över lik för att få uppleva det, fantasierna räcker lång ifall livssituationen inte tillåter det.

Nu har jag en man som matchar mig i vad vi tänder på och det utgör inget problem för oss, utan snarare tvärt om, men lite egoistisk kan jag känna mig ändå.

Eftersom jag inte ens är intresserad av att ha trekant med två kvinnor och en man så kanske jag inte är rätt kvinna att svara på frågan men jag gör ändå ett försök. Jag har haft en trekant med en extra kvinna och för mig funkade det inte. Jag tänder inte på kvinnor så det var inget mellan oss och att se dem ha sex gav inte heller något, så för mig blev det bara mindre sex i en lite obekväm situation.

Ska jag försöka göra en analys så tror jag att kvinnor som har trekant med en extra kvinna i stor grad har det  för att de är bisexuella och själva har sex med kvinnan, medan män i ganska liten utsträckning är bisexuella och har sex med den andra mannen i en trekant med två män. Det blir alltså med min uppfattning generellt mer fokus på kvinnorna än männen vid trekanter, förmodligen till stor del på att män går igång på det visuella än vad kvinnor gör.

Vad gäller utlösningen så tror jag att det handlar en hel del om risken för graviditet och att kvinnor har både större kontroll och kontrollbehov över detta. En vinna vet själv vad hon har för skydd när hon låter en man komma i henne, men det går aldrig helt säkert att veta hur någon annan gör med det skyddet. Har ett par en trekant med extra kvinna och han kommer i henne så har paret lämnat över "makten" till en kvinna utanförförhållandet, medan om paret har sex med en extra man och denne kommer i henne  så ligger "makten" över skyddet inom förhållandet. Tilliten borde vara större mellan två personer i ett förhållande än till en person utanför förhållandet och det känns på så vis rätt rimligt att kvinnan är mer skeptisk till att hennes man kommer i en annan kvinna än mannen är till att en annan man kommer i hans kvinna.

Svammel och ren dubbelmoral bara, det du skriver.

Vad det gäller utlösningnen så snackar du om kontroll. En kondom fixar hela den biten, oavsett om det är kilen som kommer i tjej nummer två eller om det är kille nummer två som kommer i den ensamma tjejen.

OCh vad är det för skitsnack om "medan jag själv anser mig kunna skilja på sex och kärlek och för egen del anser att det ger en extra kick med en annan man som kommer i mig"

Det är som att skriva att män inte kan skilja mellan sex och kärlek och får således inte komma i tjej nummer två men du kan minsann och då är det ok att kille nummer två får komma i dig.

Ja, ren jäkla dubbelmoral alltihop, där det du skriver är ett montage för att försöka rättfärdiga varför det är ok med det ena men inte andra scenariot.

• Anonym (...)
    Anonym (skitsnack) skrev 2016-07-16 23:58:54 följande:

Svammel och ren dubbelmoral bara, det du skriver.

Vad det gäller utlösningnen så snackar du om kontroll. En kondom fixar hela den biten, oavsett om det är kilen som kommer i tjej nummer två eller om det är kille nummer två som kommer i den ensamma tjejen.

OCh vad är det för skitsnack om "medan jag själv anser mig kunna skilja på sex och kärlek och för egen del anser att det ger en extra kick med en annan man som kommer i mig"

Det är som att skriva att män inte kan skilja mellan sex och kärlek och får således inte komma i tjej nummer två men du kan minsann och då är det ok att kille nummer två får komma i dig.

Ja, ren jäkla dubbelmoral alltihop, där det du skriver är ett montage för att försöka rättfärdiga varför det är ok med det ena men inte andra scenariot.

Du kanske ska kolla datum innan du svarar, men det verkar uppenbarligen vara en upprörande fråga för dig...
  • Anonym (Hm)

Tror det handlar om svartsjuka, vad än tjejen säger.
    Helt enkelt för att om killen kommer i extratjejen så tror flickvännen att killen tycker att extratjejens fitta är skönare knulla.
    Flickvännen fantiserar att han tycker hon är tajtare osv.

• Wench85

Jag skulle aldrig tänka mig utan kondom, så då är det ju inte ett alternativ att mannen skulle komma i den andra kvinnan. Skulle han ha en annan åsikt skulle jag chockas och tycka det var jäkligt oansvarsfullt - men lyckligtvis delar han min uppfattning.

Att komma på den andra kvinnan eller tack vare hennes behandling eller liknande har jag inget emot. Hur skulle vi exempelvis annars kunna suga av honom ihop? ^^

• Anonym (Lesbisk trekant)

Trekant är en form av sex där minst tre personer deltar, oavsett kombination av kön. Precis som med andra typer av gruppsex är trekanter tyvärr i verkligheten relativt ovanligt jämfört med sex på egen hand och mellan två personer. Orsaken till detta kan dels var det som i samhället ansetts som traditionella tvåsamhets normalitet inom sexualiteten, dels anförs det att det är på grund av de osäkerhets- och svartsjukekänslor som kan uppstå, men även på grund av rädsla för könssjukdomar som spridning av virus..

• Tukt

Det här tangerar ju de ändlösa cukold, bull, eller "extramans-diskussionerna" som försigår här inne. Man är låt på en tanke, men sedan när det händer saker irl så utlöser det en rad känslor man inte riktigt tänkt på.
    Så dess mer regler, dess känsligare ge sig in i situationer. Kondomer eller kyssar. Reglerna är ett tecken på att man är ute på spröd is.

• Anonym (J)

De gånger jag haft trekant med partner och det varit en kvinna med så har jag inga problem att han vare sig kommer i eller på henne. Samma gäller om vi har en kille med så ska han få komma i eller på mig. En massa regler förstör bara trekanten. Njut och ha det skönt bara

• Anonym (Lesbisk trekant)
    Ni behöver komma överens om reglerna innan ni kör igång med trekanten. Dvs. vad som gäller t.ex. om man är beredd på att ha analt samlag eller inte samt att nej alltid betyder nej och ingenting annat. Kom överens om ett kodord som används för att bryta trekanten. Det viktigaste är att det hela tiden är kvinnan som styr i en sådan situation. Kondom är en självklarhet, och visst kan man ha kondom vid oralsex, de med fruktsmak är gjorda för detta. Se till att prata igenom allt noga innan och var nyktra och drogfria så underlättar man det för alla inblandande.

• Tukt
    Anonym (Lesbisk trekant) skrev 2022-01-07 20:59:52 följande:
    Ni behöver komma överens om reglerna innan ni kör igång med trekanten. Dvs. vad som gäller t.ex. om man är beredd på att ha analt samlag eller inte samt att nej alltid betyder nej och ingenting annat. Kom överens om ett kodord som används för att bryta trekanten. Det viktigaste är att det hela tiden är kvinnan som styr i en sådan situation. Kondom är en självklarhet, och visst kan man ha kondom vid oralsex, de med fruktsmak är gjorda för detta. Se till att prata igenom allt noga innan och var nyktra och drogfria så underlättar man det för alla inblandande.
    Klokt! Samtidigt får du det lite att låta som en vårstädning i bostadsrättsföreningen. Cool
Svar på tråden Kvinna! Regler vid trekant.