• Vera2

Klarna sagt upp konto

Hej vänner! Skulle uppskatta era råd. Jag har haft de super tufft ekonomiskt och kommit efter med mitt klarna konto.. Jag har bett om hjälp men skulle vänta tills de kom till inkasso, Segoria. Då kunde dom hjälpa mig. Men vad händer nu? Blir man registrerad i nått misskötsel register också? Vore tacksam för råd

• Svar på tråden Klarna sagt upp konto
  • Långbenopluto

Jag hoppas det finns ett misskötar register för din skull, som du registreras på. För har du det så tufft ska du absolut inte ha fler krediter o lån.

• Vera202

Jag kom efter när jag fick en sjukdom och blev långtidssjukskriven. Har aldrig misskött mig hittills.. Vem som helst kan bli sjuk och komma efter ekonomiskt någon gång i livet.

• zZzZz

Segoria är klarnas egna inkassobolag, och såklart som skickar din skuld vidare när betalningarna inte sköts... 

• Fontana

Något centralt register över alla som någon gång missköter sina räkningar finns inte - det skulle nog i så fall bli ett väldigt stort register.

Du tänker kanske på Kronofogden? Om man har skulder som går så långt som till Kronofogden så får man en betalningsanmärkning. Det är däremot allvarligt och kan stoppa dig från att skaffa nytt telefonabbonemang eller få hyra en lägenhet.

Har du redan kontaktat Klarna och Segoria och de har sagt att de ska hjälpa dig så gör de säkert det. Antagligen lägger de upp en avbetalningsplan för dig. Sen kommer förstås Klarna att ha en intern anteckning om att du har haft en skuld som har gått till inkasso, men det kan du nog leva med.

Du gjorde helt rätt som kontaktade Klarna i god tid. Hoppas att det löser sig för dig.

• Empath

Klarna har en liten notering kvar om sena inkomna betalningar på krediter. Dock ger det inget direkt hinder i framtiden förutom att du kanske måste prata med Klarna om du vill teckna en ny kredit. Dock ser inte andra kreditgivare den informationen det är bara om det hamnar hos kronofogden det syns för andra kreditgivare.

Hoppas det går bra med ekonomin och hälsan!

• MachoCulture

Klarna har sagt upp - det är ju JätteBra för dom luuuuraaaas ju baaara

Svar på tråden Klarna sagt upp konto