• Anonym (Hur?)

Hur fungerar ellos faktura?

På ellos kan man beställa mot faktura. Det står att fakturan skickas ut den 20 samma månad och att räkningen ska vara betald sista vardagen i månaden. Det betyder samma månad? Så om jag köper mot faktura idag får jag betala i slutet av maj? Om jag köper runt den 20 maj så kommer inte fakturan förrän i juni och betala i slutet av juni?

• Svar på tråden Hur fungerar ellos faktura?
  • Anonym (Hur?)

Puffpuff

• fffffffg

Så borde det bli. Men exakt svar kan bara Ellos ge. 
    Ring, dom biter säkert inte huvudet av dig :)

• Gizmo

Om du handlar före den 15.5 får du fakturan i maj. Handlar du efter den 16.5 får du fakturan i juni. 

• Anonym (Hur?)
    Gizmo skrev 2014-05-12 07:26:29 följande:
    Om du handlar före den 15.5 får du fakturan i maj. Handlar du efter den 16.5 får du fakturan i juni. 

Tack!
  • Anonym (Hur?)
    fffffffg skrev 2014-05-11 21:38:17 följande:
    Så borde det bli. Men exakt svar kan bara Ellos ge.  Ring, dom biter säkert inte huvudet av dig :)

Nä, det hoppas jag men klockan var åtta på kvällen så jag tänkte jag frågar här först och om jag inte får svar kollar jag med ellos :)
  • Klotjohan

Brytdagen är inte nödvändigtvis den 15e varje månad för det beror lite på helger och helgdagar ligger. runt den 10-11e sammanställs fakturan på den avdelningen och sedan skrivs de ut och postas i dagarna efter. Men det är lite förskjutning från månad till månad. Runt den 20e bör man alltså ha fått fakturan och då ska den vara betald till 30 eller 31e samma månad. 
    Exakta dagar ser kundtjänstarbetarna om du ringer dom dagtid. 

• Anonym (Hur?)
    Klotjohan skrev 2014-05-13 00:23:46 följande:
    Brytdagen är inte nödvändigtvis den 15e varje månad för det beror lite på helger och helgdagar ligger. runt den 10-11e sammanställs fakturan på den avdelningen och sedan skrivs de ut och postas i dagarna efter. Men det är lite förskjutning från månad till månad. Runt den 20e bör man alltså ha fått fakturan och då ska den vara betald till 30 eller 31e samma månad.  Exakta dagar ser kundtjänstarbetarna om du ringer dom dagtid. 

Ringde dem igår, idag är brytdatum.
Svar på tråden Hur fungerar ellos faktura?