• Currykoalan

Avlusa annans barn

har jag gjort. Det var dumt inser jag nu när jag haft en upprörd förälder i luren. Jag vill helst inte tro att polisen och socialen kommer att slå in dörren och hämta mina barn och placera dem i förvar hos en till skillnad mot mig mentalt frisk person, vilket var vad den upprörda svor på var vad som kommer att hända.  Den andra föräldern till det avlusade barnet, och barnet självt var införstådd med avlusningen och helt för detta försöker jag rättfärdiga mig med.

Jag har nu funderat på om jag ska lägga detta under myndighetskontakt, vårdnadstvist, misshandel/våld eller vad. Psykisk ohälsa torde det avlusade barnets upprörda förälder tycka vara passande.

Är jag helt orimligt galen som avlusar ett barn som sover över här?

• Svar på tråden Avlusa annans barn
  • Drottningen70

Inte om du fått en vårdnadshavares godkännande. Om det hade varit på eget bevåg hade det varit galet.

• minst

Vilken galen förälder! Det är snarare han/hon som behöver hjälp med sitt humör omedlbart. Jag hade bara varit tacksam om du hade haft tid och ork och lust att luskamma mitt barn om jag har missat att se att han/hon hade det. Vad hade den andra föräldern tänkt göra då? Hade han/hon velat komma över själv och avlusa ungen? Jag tycker att du har gjort helt rätt. Undrar hur många arga föräldrar som skulle ringa till oss om de visste att vi tvingar deras ungar att tvätta fötterna här på sommaren när de springer ute barfota i sandlådan och på gräsmattan???

• NKmamma

Jag för egen del hade blivit tacksam om du gjort det. Jag tycker att det var bra.
    Begriper inte förälderns reaktion alls som jag anser vara mycket överdriven. Undrar vad som ligger bakom.

• Pissenisse

Var du så fräck att du gav barnet mat också? ;) Seriöst, av vilken anledning var det fel gjort enligt föräldern?

• Litet My

Jag hade varit tacksam. Kan säkert dock ses som ett övertramp om föräldrarna inte godkänt det å andra sidan har jag extremt svårt att tro att soc skulle bry sig om en sådan sak. Det handlar ju mer om ett kommunikationsproblem, inte att ett barn far illa.

• Currykoalan
    blomman07 skrev 2014-05-11 23:03:52 följande:
    Jag hade varit tacksam, kanske bakat en kaka till dig eller så.
    Tack.

Jag fick faktiskt en liten flaska vin av barnets mamma när hon hämtade sin odåga i eftermiddags.
    Drottningen70 skrev 2014-05-11 23:04:03 följande:
    Inte om du fått en vårdnadshavares godkännande. Om det hade varit på eget bevåg hade det varit galet.

Då kan jag kanske vara lugn då. Föräldrarna är skilda, och det var bara mamman som var tillfrågad, men det kanske räcker med hennes godkännande. Vi stod inför valet att ställa in ungarnas sedan länge efterlängtade översovande och gå hem och avlusa på varsitt håll eller att jag avlusade bägge två. Vi upptäckte de små krypen när vi stod och småpratade vid avlämningen så att säga när vi såg att båda töserna kliade sig i håret rätt frekvent.
  • Ojsan

Jag skulle vara evigt tacksam om mitt barn hade löss och jag inte upptäckt det. Vill ju inte att mitt barn ska lida av  klåda i onödan.{#emotions_dlg.flower}

• Lindsey Egot the only one

Åh jag hade varit tacksam så in i bomben.

Jag hatar löss, bara tanken på de små äckliga krypen får det att klia på hela kroppen. Och medlen som finns idag är ju både miljövänliga och snabbt använda. Jag har panamix hemma och då sprejar man håret vått, väntar 15 minuter och sedan tvättar bort så är lus och ägg inkapslade och kvävs till döds.

Men fy vad det kliar nu urk!

• Stårschan

Herregud! Jag hade gladeligen betalat om någon annan hade tagit på sig skitgörat att avlusa mitt barn! Jag får ont i ryggen bara jag tänker på det, eftersom jag är välsignad med två döttrar med långa manar av björnragg, som det tar timmar att gå igenom när det går löss i skolan.

Hur kan man vända en avlusning till att vara något negativt?

• Sous

Men du och mamman var ju överens! Det är löss vi pratar om, inte en levertransplantation där jag förstår om båda föräldrarna bör vara informerade innan.

Svar på tråden Avlusa annans barn