royalty skrev 2014-05-12 04:19:02 följande:
Hej! Jag är förstföderska i vecka 21. Har en del funderingar kring barnets första "bebis tid". Jag vill gärna förbereda mig ihod tid. Man behöver alltså Blöjer Bodyn(hur många ungefär) Tvättlappar Barnvagn Napp Spjälsäng -täcke -madrass Skötväska Bebishygien artiklar Vad mer? Hjälp mig tjejer. Kram till er
Hej!
Vi väntar nu vårt andra men första levande barn då vi förlorade vår första så hade lite saker sedan innan men detta är vad jag har just nu.
Vi har bf i sep ( antar att du också har det :) är i v22)
Barnvagn - med mjuk liggdel + åkpåse ( har inte bestämt mig hur jag ska göra efter det blir för varmt för den lille så det återstår och se
Regnskydd till vagnen
Täcke + kudde till spälsäng ( behövs inte till vår vagn annars hade vi köpt det med)
4 underlakan till spälsäng
3 påslakan att byta mellan ( vet inte kön så allt är neutralt)
Babynest ( ska börjas sys nu av mig, detta är ju en smaksak men vill gärna ha den lilla i sängen i början och det är det säkraste sättet eftersom vi inte kan ha en bedsidecrib)
Badbalja med insats
Babyolja
Babytops
Blöjpåse ( skippar nog blöjhink och fyndade blöjpåsae som vi tänkte prova annars kör vi med plan ett som är hundbajspåsar ( har hundar)
Våtservetter
Babyvakt
Amningsinlägg
Till bebisen
1 ytteroverall i strl 62
1 tjockare mössa till vintern
3 små vanliga mössor till första tiden
8 par strumpor, 3 st i lite större storlek
1 par små "tofflor" för lite kallare dagar om det behövs
1 par "skor" med ull till vintern
10 par byxor ( de flesta i strl 56 men några i 50 och sen 62)
4 hela bodys med ärm och 1 med fot
3 hängsel byxor
2 bodys med kort ärm ( som en t-shirt)
4 koftor, 1 i 62 som går att vika
3 små tunna tröjor
- Jag har ungefär ( utan att överdriva) ca 20!! bodys från strl 50 till 62.
De flesta bodys är omlott och valda för den första tiden. Hittade dem i ett fint ekologiskt tyg på Åhléns så kika där om du gillar sånt.
Har 2 små "trosor" men det är osäkert om vi kommer att använda dem.
Några bodys i "linnestil" dvs väldigt kort ärm.
Jag vet att det är väldigt mycket kläder men kom över ett parti kläder med 30 plagg för en struntsumma så är otroligt nöjd :) resten hade jag klot sen innan.
Hmm.
En babymobil till spjälsängen
Några nappar ( osäkert om vi kommer att använda det då vi tänkt köra utan men vi var på ullared och köpte några mam nappar)
Några mam antikolikflaskor
En baby hårborste :) vi har fötts med mkt hår men det behövs inte tror jag haha.
En underbar nattlampa till bebi sen
Skötbädd med skydd
Bilbarnstol ( izi sleep)
- Det som finns kvar att köpa -
Spjälsäng
Skötväska ( kan inte bestämma mig riktigt så tänker ta min tid)
Bärsjal alt. sele till sambon
Skötbord
Det var nog allt så länge :)
Fråga om du undrar något.
*Skriver via mobilen så har säkert glömt hälften.