• EnsamKille24

Katturin hjälp :(

Hej!

Jag har haft ett jobbigt problem med min katt som har haft analsäcksinflammation och eftersom jag har haft dåligt med pengar fick hon gå med detta ett par veckor tills jag kunde ta henne till vetrinären den 25 april och då spolade dem ur dem så nu är det bra igen.

Nu till saken när hon hade analsäcksinflammation så sprutade dem ut "sekret" och hon hade väldigt lätt för att kissa. Jag kan inte avgöra om det är sekret/kiss som hon har fått ur sig på saker, där bland annat mattor och även på sidan av mitt databord.

Du kan tex. se på databordet att det "mörknat" och att det är ränder efter intorkat katturin/sekret.

Jag har tvättat mattor, jag har torkat golv och fortfarande när jag tex sitter vid datorn känner jag lukten som att det tex. skulle kunna komma från databordet, är det bara att slänga eller vet någon vad jag kan göra för att få lukten att försvinna?

Det är jättejobbigt för jag själv kan börja lukta urin eftersom det sätter sig på kläder/strumpor eller liknande och vill inte bjuda hem någon på grund av detta.
  • Svar på tråden Katturin hjälp :(
  • ClaraV

Finns ju getoff-spray att köpa i djuraffärer, vet dock inte hur pass effektivt det är så här långt efteråt. Testa att ställa en liten skål med ättika på skrivbordet. Ättika kan ta bort lukten. :)

• EnsamKille24

Är det verkligen så smart att ställa ut ättika på skrivbordet, då kanske katten är där på det?

• ClaraV

Ättika är inte farligt. Och har svårt att tro att katten skulle gå dit då det luktar så skarpt. Du får ha lite koll på katten och se hur den reagerar.

• nemo1

Det är från analsäckarna. Ring veterinären för råd, något står inte rätt till då dessa enbart ska tömmas när katten bajsar. Köp ytdesinfektion på apoteket, finns bakom disk. Detta tar även bort bakterier och dyl och är kanon mot lukten då det annars är mycket svårt att få bort. Men som sagt, A och O är att rådfråga veterinären du var hos.

• EnsamKille24

Vetrinären kunde uppenbarligen inte ge mig några råd när jag ringde dem, konstigt.

Så det enda jag kan göra är att köpa den här ytdesinfektionen? hur använder jag den, vad kostar den osv?

• nemo1
    EnsamKille24 skrev 2014-05-12 15:15:03 följande:
    Vetrinären kunde uppenbarligen inte ge mig några råd när jag ringde dem, konstigt.

Så det enda jag kan göra är att köpa den här ytdesinfektionen? hur använder jag den, vad kostar den osv?
    Den kostar inte mycket. torka med det på ställena det luktar. Och är det kläder och dyl så har du med en skvätt i tvättmedelsfacket när du tvättar. Här är en länk men googla på problemet så hittar du säkert svar. Om inte annat gå in på kattforum.se och ställ frågan.
    www.fraga-veterinaren.se/katt-luktar-illa-i-baken-analsackar/
Svar på tråden Katturin hjälp :(