• Isbit

När får man flyga med lyxiga flygplan?

Ibland ser man att folk flyger i flygplan med sängar osv..

kolla bara på Camilla Läckbergs instagram från idag.
    Jag har aldrig hamnat på ett sånt flyplan.

Går dom bara vissa sträckor? Hur vet man när man får ett sånt plan?

• Svar på tråden När får man flyga med lyxiga flygplan?
  • Stårschan

Det lär du märka på prislappen!

• isabellab

Många first class/business plan har det så, sen ser de så klart olika ut beroende på hur gamla de är.

Om man reser ekonomi så går man ibland igenom business men first är separerat.

Så det hänger på hur mycket man pröjsar som Stårschan säger.

Isbit skrev 2014-05-12 12:49:56 följande:
    Ibland ser man att folk flyger i flygplan med sängar osv..kolla bara på Camilla Läckbergs instagram från idag.

Jag har aldrig hamnat på ett sånt flyplan.Går dom bara vissa sträckor? Hur vet man när man får ett sånt plan?

• Isbit

Jo men planen jag åkt så finns dessa platser inte ens..

• isabellab

Har du kollat i first class? Som sagt blir man ofta inte lotsad därigenom för att de ska få ha det privat...

Sängar finns på långflygningar, tex trans atlantiska flygningar.

Isbit skrev 2014-05-12 13:00:23 följande:
    Jo men planen jag åkt så finns dessa platser inte ens..

• Isbit
    isabellab skrev 2014-05-12 13:03:46 följande:
    Har du kollat i first class? Som sagt blir man ofta inte lotsad därigenom för att de ska få ha det privat...
    Sängar finns på långflygningar, tex trans atlantiska flygningar.

ja first class är bara typ 10 rader längst fram med 10cm mer benutrymme
  • Rocket Mania

Du behöver resa med lite större plan som tar dig längre sträckor för att det ska finnas "riktig" first class. Thai har det bal och även Emirates. Det kostar dock *harkel* en del.

Flyger du charter till Mallis eller med jobbet till Malmö kommer du inte hitta några sängar utan snarare de där 10 cm extra benutrymmet.

• NHult

Precis, först hitta en bra långflygning, sen en jävligt dyr biljett :)
    Jag hade lite tur en gång och blev upgraderade, fick åka övervåningen på en Airbus 380,
    det var lyx elmanövrerade stolar som går att fälla till helt liggande osv, vita dukar och 3-rätter middag :)

Bloggar lite här på FL <3
  • CarinaL26

Du kan bara hitta det i långdistansplan och då bara i första klass i vissa bolag. Affärsklass är ganska ok med.

Svar på tråden När får man flyga med lyxiga flygplan?