Hej på er!
Ja, precis som SIA 123 skriver så trodde man inte att det skulle bli så här...
Har under 2,5 års tid gått igenom 7 IVF-behandlingar (gått på kliniker i Malmö) och igår misslyckades det sista. Jag skriver sista för nu blir det inte fler. Jag är säkert äldre än er andra, men det hela är ju lika smärtsamt för det. Alla dessa turer mellan hopp och förtvivlan genom åren. Ja, ni vet. Så jäkla besviken och även ARG.
Jag och min sambo träffades "sent här i livet" och jag var över 40 då vi satte igång med IVF'en. Kliniken var inte helt inne på att låta oss göra detta sista försök, men till sist blev det så i alla fall. 4 ägg utplockade i fredags och tillbakasättningen skulle skett igår e.m., men de ringde på morgonen och sa att ingen celldelning skett : ( denna gång.
Vi ska nu, mest på inrådan från kliniken, ner för samtal på måndag och nu är det äggdonation utomlands som gäller. Plan B med andra ord. Kliniken har sagt att de kan hjälpa till med ultra bl.a. om vi söker oss utomlands. Vet dock inte riktigt vilken klinik vi ska vända oss till. Har mailat lite med en klinik i Malaga, men ej om några detaljer. Varit lite inne på Tjeckien också. Ska idag ägna en längre stund åt att googla på olika ställen och jämföra.
Är ytterst tacksam om vi som hittat fram till denna tråd kan hålla ihop och hålla kontakten här framöver.
På något sätt SKA vi alla lyckas en dag!!!