• Anonym (Less)

Jag vet hur man startar sin förlossning... Tror jag, men törs man??

Silverax (finns att köpa på lifebutiken tex.)
    Enligt The National Institutes of Health, är silverax en växt som har använts under många år som ett naturläkemedel mot en rad av kvinnliga hälsosymtom.  Silverax används i många länder som en alternativmedicin för att framkalla värkarbete hos kvinnor som närmar sig eller har passerat det beräknade förlossningsdatumet. Örten kan hjälpa till att reglera och stärka sammandragningar, och samtidigt främja cervixmognad (livmodertappen). 

Instruktioner

Silverax Droppar
    Ta fem droppar silverax i en kopp te eller vattenoch drick 1-2 ggr per dag från vecka 37. Detta hjälper livmodertappen att mogna, om inte tappen påverkas av detta på en vecka kan du öka till 10 droppar åt gången, 1-2 ggr per dag. Sluta med Silverax om du känner av några bieffekter (huvudvärk eller matsmältningsbesvär)
    Om du går över tiden och vill "komma igång" så kan du testa att ta 15 droppar under tungan för att snabbt få tappen att mogna. Repetera proceduren en gång i timman eller tills din tapp blir påverkad.

Silverax Kapslar
    Ta 3 kapslar Silverax om dagen (morgon, lunch, kväll glömmer du vid ett tillfälle ska du inte dubbla dosen nästa gång utan bara fortsätta som vanligt) från vecka 38. 
    Efter en vecka kan du gradvis öka dosen upp till 6 kapslar om dagen.

Nattljusolja (finns också på life)

Nattljusolja
    Enligt The National Institutes of Health, är jättenattljusolja hög i prostaglandiner och innehåller gamma-linolensyra, en typ av omega-6 fettsyror. Prostaglandiner mjukar upp livmoderhalsen så att den mognar och öppningsarbetet kan startar och tappen utplånas, Prostaglandiner produceras naturligt i kroppen i större mängder inför förlossningen. Användningen av jättenattljusolja/nattljusolja för att starta värkarna har funnits länge och används av många barnmorskor runt om i världen. Oljan startar inte en förlossning i sig men kan hjälpa livmodertappen att att mogna snabbare. Detta hjälper barnets huvud att fixera sig i bäckenet och underlättar uppmjuknandet av tappen.

Instruktioner:
    Vecka 36-38
    Ta 2 kapslar dagligen. Detta kommer hjälpa livmodertappen att långsamt mogna, men kommer inte få dig att gå in i en prematur förlossning. Från v.36 kan du även massera mellangården med oljan så minskar du risken för att du behöver klippas under graviditeten.

Vecka 38 ->
    I vecka 38 ökar du mängden kapslar till 3 till 4 styckenMinska din dos om du upplever illamående eller diarré, som är två vanliga biverkningar av jättenattljusolja/nattljusolja
    Vid sänggående för du in en kapsel i slidan. Din kroppsvärme löser upp kapseln och verkar under natten.

Hallonbladsté (finns på life)
    Hallonbladsthé är dock helt riskfritt så det ska jag köpa idag.

Är tveksam på om jag törs köpa o testa dessa andra läkemedel... De fungerar tydligen väldigt bra men finns det nå risker för bebisen? Man kommer ju tillslut till en punkt då man är villig att testa allt men jag är inte där än.
    Den forskning jag har gjort har dock visat att dessa två översta har funkat för att få igång förlossningen tidigare för de allra felsta (typ alla).

Någon här som testat o det inte funkat eller fått ett medtaget barn?? 
  • Svar på tråden Jag vet hur man startar sin förlossning... Tror jag, men törs man??
  • sasso78

Själv skulle jag aldrig prova. Barnet kommer ju ändå ut när den är redo. Skulle man gå långt över tiden får man ju hjälp med igångsättning. Så jag ser ingen mening med det, sen är jag för feg också. Om det skulle påverka barnet negativt.

• Whitetrash86

Fullständigt onödigt att stoppa i sig, även om det ska vara "naturläkemedel"

Bebisen kommer när BEBISEN är redo, skulle man gå över tiden får man hjälp på sjukhuset.

• Batmamba

Bebisen kommer ut när den är klar. Om inte sköter sjukvården en igångsättning. Jag skulle aldrig riskera min eller mitt barns hälsa med något sånt där.

• Anonym (Less)

Sådant man vet är ofarligt, sex, te, ananas osv törs jag ju testa men det verkar dock inte funka för spec. många. Detta verkar funka men då vet jag ju inte om jag törs... Ricinolja vill jag inte prova då man vet att det kan va farligt trots att det bevisligen funkar... Detta VERKAR ju vara ofarligt dock men... Hmm, ja jag vet inte riktigt om man ska ta mod till sig eller... Många som det varit bra för och inte hittills lästv ngn där barnet tagit skada osv, jag är bara så feg...

• Anonym (H)

Var hittar du info om att det är ofarligt att använda Silverax vid graviditet? Det jag hört och läst är att gravida avråds från att använda det? 

• Whitetrash86
    Anonym (Less) skrev 2014-05-12 13:41:18 följande:
    Sådant man vet är ofarligt, sex, te, ananas osv törs jag ju testa men det verkar dock inte funka för spec. många. Detta verkar funka men då vet jag ju inte om jag törs... Ricinolja vill jag inte prova då man vet att det kan va farligt trots att det bevisligen funkar... Detta VERKAR ju vara ofarligt dock men... Hmm, ja jag vet inte riktigt om man ska ta mod till sig eller... Många som det varit bra för och inte hittills lästv ngn där barnet tagit skada osv, jag är bara så feg...
    Men förstår inte hur det faktiskt fungerar.

Man ska börja ta tabletter från v 38 och framåt, någon gång under denna period så föder man ? Men det hade man ju med största sannolikhet gjort även utan dessa medel.
    Hade dom sagt, garanterar födsel efter 4 dagar så visst... men när det inte ens finns det. Hur vet man att det är tabletterna som gör något eller kroppen själv.

Det som står låter som lurendrejeri för desperata kvinnor som inte ens kan vänta 1 vecka till.
  • sasso78

Varför ska du stoppa i dej enligt mig massa kontigheter för att få i gång en förlossning?
    Förlossning kommer igång ändå, fast du inte tar dessa medel.
    Så jag fattar inte varför?

Håller med Whitetrash, det måste endast vara lurendrejeri.

• Dixie

jag drack hallonbladste och åt ananas - dottern kom på bf+4 - så för min del hjälpte det inte!

• Anonym (boooring)
    Anonym (Less) skrev 2014-05-12 13:41:18 följande:
    Det som FUNGERAR, GARANTERAT är att vänta tills bebis är redo att komma ut.
    Undantaget är om du mår jättedåligt och tror att det är risk för dig eller bebis, men då ska du åka till förlossnigen!
    Att stoppa i dig oreglerade substanser som kan innehålla precis vad om helst bara för att du är otålig är riktigt riktig korkat! Alltsom folk kan tjäna pengar på kommer de att försöka tjäna mer pengar på om de inte riskerar att upptäckas.  
  • Kasperina
    Dixie skrev 2014-05-12 14:03:09 följande:
    jag drack hallonbladste och åt ananas - dottern kom på bf+4 - så för min del hjälpte det inte! smile1.gif
    och jag gjorde ingenting och dottern kom på bf+4 iaf

Med sonen skaffade jag mig en oupptäckt havandeskapsförgiftning som kickade igång förlossningen i v38+1, men det är inte heller något jag rekommenderar
Svar på tråden Jag vet hur man startar sin förlossning... Tror jag, men törs man??