Bästa banken idag för bolån och privatlån?
Hej!
Vi har hittat ett hus vi skulle vilja ha, och behöver nu lite tips på vilken eller vilka banker som är bra att prata med.
Vi kommer behöva att ta både privatlån och bolån, för att vi knappt har någon kontantinsats alls just nu, förklaring varför (om det är av intresse) :
Jag och min sambo har varit tillsammans i tre år, och känt varandra i 13. Under dessa tre år har våra inkomster varierat mellan jobb, studier, föräldraledighet och a-kassa. Vi bor idag i en hyresrätt med en hyra (plus hushållsel) som ligger på ca 9000 kr i månaden. Tre barn bor hemma och ett barn kommer varannan helg. Under våra år tillsammans har de summor vi kunnat spara gått till bland annat körkort och bil (ej billån), vilket alltså betyder att vi trots våra låga inkomster och höga hyra faktiskt haft möjlighet att spara.
Vi för budget varje månad och vet exakt var pengarna går.
Nu har vi hittat ett drömhus, på under 800000kr, som vi skulle vilja ha, tror vi (har ej gått på visning ännu), och skulle vilja höra lite om vad Ni har för erfarenhet om alla banker där ute.
Är lite "rädd" för banker som de gör reklam för osv, men vet inte om jag överdriver eller om man ska passa sig för vissa banker osv?
Vad ska man tänka på, förutom att förhandla om räntan?
Tacksam för svar