Hjärtklappningar
Hej! Lider jätte mycket av hjärtklappningar,dubbelslag :( är i vecka 18 är det någon annan som också lider av det,tycker det är jätte jobbigt och är orolig :(
Hej! Lider jätte mycket av hjärtklappningar,dubbelslag :( är i vecka 18 är det någon annan som också lider av det,tycker det är jätte jobbigt och är orolig :(
Jag är i vecka 33 nu och upplever att det är jättejobbigt. Dricker inget kaffe eftersom bebisen inte gillar det.
I helgen tog det en halvtimme att få ner pulsen och då hade jag inte gjort något speciellt ansträngande.
Är du väldigt orolig tycker jag att du ska ta upp det med din bm eller läkare.
Jag är i vecka 33 nu och upplever att det är jättejobbigt. Dricker inget kaffe eftersom bebisen inte gillar det.
I helgen tog det en halvtimme att få ner pulsen och då hade jag inte gjort något speciellt ansträngande.
Är du väldigt orolig tycker jag att du ska ta upp det med din bm eller läkare.
jag hade det kring v 17/20 , och nu är jag i v 24 och det har försvunnit. Vet att det är obehagligt som tusan och riktigt jobbigt vissa gånger. Jag hade svårt för att sova vissa gånger för att det var så extremt. Men för mig som sagt gick det över utan att jag behövde göra något speciellt.
Har du stressat mycket på sistone? eller har mycket tankar som oroar dig? Kan också vara en stor del till att man får hjärtklappning.
Jag tror jag fick så för att jag stressa så mycket över ett prov jag skulle ha muntligt.
Jag är i v 18 och haft hjärtklappningar och dubbelslag sen plusset :-/ Det är jätteobehagligt.. på mig har dom kollat järnvärde och sköldkörtelhormonerna, men det har sett bra ut. Hade lika hela förra graviditeten och kommer aldrig bli van vid när hjärtat rusar iväg!
Tack för svaren :) nu vet jag att jag inte är ensam om det! Alla mina prover ser bra ut men har lite järnbrist så jag äter tabletter. Det är inte kul med hjärtklappning man blir ju så orolig att det ska vara fel på hjärtat! så jag får acceptera att det är såhär ett tag :)
Jag hade hjärtklappning tidigare, som hade jätte jobbig, sedan har jag läst Kinesiska medicinen i trå år i Akupunkturakademin, då sätter jag nål på mig själv och det har hjälpt min vardagsliv mycket bättre, så släppet i tag att förberedda när kommer hjärtan slå mig oväntade.
Jag åt betablockerare innan jag blev gravid, mot hjärtklappning och hög puls, som brukar komma innan jag får en panikångestattack. Nu äter jag inget, vilket betyder att jag har hög puls och nära till hjärtklappning. Det har blivit värre och jag får det någon gång per dag ordentligt. Men grejen är att hjärtklappning är tillfälligt och ska vara ofarligt, och bara tanken på det, brukar hjälpa. Jag har slutat med kaffe och undviker stora mängder socker. När det kommer sätter jag mig ner, andas och tänker på annat. Om det kommer när jag ska sova, brukar jag gå upp för att slippa höra dunkandet och på så vis lugna ner mig, utnyttjar även tiden till att ta en kopp te, en macka eller se lite på TV :)
Hej jag e i v 17 (16+0) har oxo mkt hjärtklappning,speciellt på kvällen när jag ska sova dubbel slag får jag någon gång ibland.. Med första barnet hade jag dubbel slag varje dag flera gånger per dag..
Jag hade också det, speciellt i början och mot slutet. Händer så mycket i kroppen och med blodet. Men det är alltid bra att snacka med sin BM!