• Anonym (FEEEEL!)

Hur äter ni kiwi?!

Köpte ett gäng kiwi häromdagen. Hade dem i en skål på bordet. En granne kommer förbi och vi fikar. Han frågar om han får ta en kiwi. Naturligtvis får han det. Men - till min förskräckelse bevittnar jag hur han äter den "som den är"!!! Hallå, hjälp!
    En kiwi har för sjutton gubbar päls! Men han biter den rakt av och fattar ingenting när jag obehärskat skriker ut den fasa jag genomlider!
    Jag har alltid ätit kiwi som ett ägg. Skär av toppen och gröper ur med sked....Har jag missat nåt här? Finns det fler som äter kiwi med skalet (pälsen) på?! 
    Nej, jag hoppas innerligt de flesta gör som jag...annars blir jag väldigt förvånad över att aldrig vare sig hört eller sett detta vansinne förut. Jesus Amalia! 

• Svar på tråden Hur äter ni kiwi?!
  • Styrox

Jag äter inte kiwi alls. Kan inte, det känns som att jag äter en kaktus.
    MEN om den är superduper övermogen och näst intill möglande kan jag äta den. Då brukar jag antingen skala den med en potatisskalare eller dela den på hälften och äta med sked.

• Anonym (Lite sliten)

Jag äter med sked som ett ägg. Har stött på några som ätit rakt av. Fattar inte varför. Pälsen smakar inte gott och måste kittla i halsen :)

• Anonym (Haha)

Jag delar den på mitten, på långsidan lixom och äter med sked!

Men jag har hört talas om att det går att äta den som den är, men har aldrig stött på någon som gör det! ;)

• Naiw

Jag äter med skalet i bland.

• RubyRed

Jag brukar skala halvnoga med potatisskalare , dela i klyftor och äta ungefär som en apelsin med skalet kvar, gröpa ur med sked, ja det är olika (inte ovanligt att skal kommer med vare sig det är jag, mannen eller barnen som ska äta).

• LillaJag06

Jag delar den på mitten och äter den sedan som ett ägg ur skalet. Mmm jag vill ha kiwi nu :)

• Arbetsvegan

Man äter kiwi så, i alla fall på Nya Zeeland. på sin höjd gnuggar man av håret. har dock för mig att det finns hårfria.

• Anonym (Nyttigt)

Det är för att det nyttiga sitter i skalet. På många frukter är det så.

Min son har alltid gillat att äta skalet.

• Madmoiselle

Innan jag blev allergisk skalade jag den med potatisskalaren, skivade och åt med gaffel.

• Klotjohan

Minikiwi kan man äta med skal för den är inte hårig. Den säljs nog tyvärr inte i affärer men går att odla själv. Den gula kiwin är mindre luddig än den gröna och är nog bättre att äta hel. 

• Radhuspinglan

Antingen delar jag den på mitten och äter med sked. Fast det tenderar att bli kladdigt då, så ibland äter jag den bara rakt av - som den är. Har jag ont i halsen så äter jag gärna kiwi - dels för c-vitaminet, men även för att skalet lindrar i halsen då man sväljer det.

• Scoops

Som barn fullkomligt ÄLSKADE jag kiwiskalet Drömmer Fick inte äta det för mamma egentligen (hon var orolig för gifter osv). När jag kom upp i tonåren så utvecklade jag sorgligt nog allergi mot frukten och nu vågar jag inte riktigt äta den pga risken för eksem Förvånad

• Amanda84

I Sverige är det vanligast att äta den med sked men i väldigt många andra länder äter man den med skal på.

För egen del skalar jag kiwin med kniv och äter den sedan direkt ur handen. Det blir kladdigt men är godast så. Om det är sura, lite omogna kiwi så delar jag kiwin på längden så att det vita blir långsmalt istället för cirkelformat. Det blir mindre surt då.

• The Fugly

Jag äter den med sked som ett ägg men min man äter den som den här, skägg och allt. Han tycker skalet är gott och lite syrligt.

Svar på tråden Hur äter ni kiwi?!