• Anonym (orolig)

Min man slår mig..

Jag och min man har bott tillsammans i 1 år nu. Vi träffades för två år sedan. Jag var lycklig när jag träffade honom, vi hade roligt ihop. Men med tiden har han börjat förändras. Han blir arg på mig för enstaka saker, börjar skrika och svära, och kalla mig för olika saker. När vi hade sex för första gången, blev han helt galen för att jag inte blödde, jag var oskuld vid det tillfället. Han blev arg och sa att jag inte alls var oskuld, att jag haft med annan att göra innan. Han pratade inte med mig på en hel vecka, det blev kaos, både min och hans familj blev involverade i situationen. Men hans föräldrar lyckades ändra på hans tanke om att jag inte var oskuld. Enligt honom, så är man inte oskuld om man inte blöder vid första samlaget. Efter att vi flyttade ihop har på senaste tiden börjat bli arg för enstaka saker som leder till att vi bråkar, han höjer rösten, börjar hota att slå ihjäl mig. Slagit mig har han också gjort några gånger, för att jag tex inte hade någon lust för sex just då han ville.
    Han gör mig så ledsen varje dag, han säger aldrig att han älskar mig, han kysser mig aldrig, utan jag måste alltid be om att bli kysst av han. Det gör ont.

• Svar på tråden Min man slår mig..
  • Annica71

Men snälla du, samla krafter och lämna honom. DU är värd något bättre. Du ska ej acceptera att bli behandlad så.

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • Hmpf

Vad är det för det första för korkad individ som tror att man blöder när man förlorar oskulden? Säg till idioten att han förmodligen inte är välbärgad nog!

Och varför i hela friden lade sig era föräldrar i vad gäller ert första samlag? Är han/du/ni muslimer?

Samla krafter som sagt och lämna idioten innan det är för sent.

• Flisan79

Ingen kvinna ska behöva levande en sådan man. Lämna honom på en gång. Det kommer INTE bli bättre. Vill du leva hela ditt liv så?

• Anonym (Man)

Varför har du inte stuckit?????

• Ogago

Lämna honom! Nu!

Det blir inte bättre. Det är en stadig nerförsbacke.

Om du inte lämnar honom så kommer han att slå dej igen. Med säkerhet. Kanske överlever du, kanske inte.

• Anonym (Anonym)

Du måste prata med din man då du kanske provocerar honom.??

• Bendula90

Jag har varit med mig sambo i 10 år nu och han slår mig några gånger per år (i snitt 1 gång i månaden) när han blir arg på mig.
    För småsaker och när jag inte vill ha sex. Han kan också kritisera och säga väldigt elaka och nedvärderande saker till mig. Jag får bara stå och lyssna, börjar jag ifrågasätta och säga emot kan detta leda till fysiskt våld. 
    Kan tillägga att han är muslim från ett muslimskt land.

Det är han som är man och det är han som bestämmer, så länge jag lyder och gör som han säger utan att ifrågasätta eller försöka bestämma över honom så är han jätte snäll och mysig. Han vill inte känna att han sitter fast eller att jag som kvinna bestämmer över honom bara för att han har en sambo. 

Läs och lyssna på andra från liknande situationer, jag tvivlar på att ert förhållande kommer bli bättre. Det kan bli bättre om du bara anpassar dig helt och fullt till honom och vad han vill och inte vill.

Men det här kommer ta mycket energi från dig och göra dig väldigt olycklig och stressad med tiden och du kommer bli mer och mer isolerad, utan vänner och dålig kontakt med familjen. Precis som jag.

Försök prata med din familj, säg att han slår dig och att du känner dig otrygg. Jag misstänker att det finns en hederskultur men bättre att isåfall försöka rädda situationen tidigt än att behöva fly ensam senare. 

De personer som inte varit med om liknande situationer vet inte hur svårt det är. Det är svårt att anpassa sig och det är svårt att ta beslutet att lämna. 
    Man tänker hela tiden "det händer ju inte så ofta, han är ju snäll resten av tiden" 
    "Om jag inte hade gjort så där så skulle han inte blivit arg" 

Du kan försöka anpassa dig till allt han vill men det kommer alltid att finnas något som inte duger, där han kan få en anledning att kritisera eller slå dig för.
    Tro mig, jag vet och det finns många andra som också vet det. 

Själv har jag försökt anpassa mig i 10 år, det har lätt till att jag inte har några vänner, dålig kontakt med familjen och inga barn. Jag är 34 nu och har väntat länge på att han ska vilja ta steget att bilda familj, men det är ett sätt för honom att hålla mig kvar, att få mig att gå och längta efter något som ändå inte kommer ske. 

Nu har jag bestämt mig för att lämna och ska flytta om ca 1 månad. Jag har insätt att hans beteende är skadligt för mig och får mig att må dåligt. 

Jag hoppas att du kan bryta dig loss eller få ert förhållande att bli bättre, men vänta inte för länge för då sitter du fast i samma mönster, år efter år.

Svar på tråden Min man slår mig..