• Truestar

Godisberoende, hjälp ????

Hej
    Finns det någon som har toppen bra tips för att bli av med godis/sockerberoende??
    Blir galen på mig själv..
    Har gått utför ett tag då jag slutade med p pillerna här i februari och gick upp 7kg i vikt och vart bekymrad över det och sen är ja så dum så ja äter mer sötsaker fast ja säger till mig själv att inte göra det...tröst äter...
    Ja tränar regelbundet och har innan tränat ner mig 17kg i vikt och vill ju behålla mig som jag är nu men har så svårt för detta med sötsaker så vore guld om någon har nått bra knep :)

• Svar på tråden Godisberoende, hjälp ????
  • ursula

Stå ut med att vara utan socker 3-4 dagar så försvinner beroendet. Men det går inte att fuska utan du måste vara konsekvent .

• Truestar
    ursula skrev 2014-05-13 13:26:21 följande:
    Stå ut med att vara utan socker 3-4 dagar så försvinner beroendet. Men det går inte att fuska utan du måste vara konsekvent .

Tack för svaret å det är väl där min Brist finns att ja inte är konsekvent.. Å ja förstår inte varför de ska vara så svårt just nu för då jag började träna och gå ner i vikt så tog ja bort läsk,godis,alkohol osv å jag klarar mig fortfarande bra utan alkohol inte druckit en droppe av varken det eller läsk,saft osv på 2 år... Men godiset de är de värre med....
Svar på tråden Godisberoende, hjälp ????