• Anonym (?)

Mellanblödning

Jag har super oregelbunden mens. Oftast går det 3-6 månader mellan gångerna och aldrig mellanblödningar. Senaste mensen fick jag på konstgjord väg (3 veckor sedan). Igår hade jag plötsligt en blödning. Den är i och för sig borta idag igen ... men vad kan det bero på? Blir lite orolig eftersom jag aldrig har så annars.

• Svar på tråden Mellanblödning
  • KTM

Man ska alltid vara försiktig med mellanblödningar, Gå och ta ett cellprov för säkerhets skull.

• Anonym (?)

Får nog ta och ringa gyn imorgon. Det har fortsatt att blöda nästan dagligen men bara lite grand på morgonen. Resten av dagen är det bara lite färgade flytningar och någon dag har jag ingenting alls. Någon som känner igen det och har en prognos?

• Anonym (oxå)

Det kan vara så att du inte blöder ut ordentligt när du har blödningar så sällan och det blir istället spotting emellan. Kan även vara en polyp som har bildats. Är säkert inget farligt, men ring till gyn och få en tid, så att du får hjälp. Finns tabletter för att både stoppa och starta blödningar.

• Anonym

Hade med mellanblödningar ringt tre gånger till gyn de ber mig avvakta till efter nästa mens hela tiden kan tillägga att mina mellanblödningar varar mellan 20-25 dagar sen går det en månad får mensen igen mensen slut tre dagar senare efter 9 dagars mens tre dagars uppehåll får man en ny mellanblödning så vill du göra kontroll stå på dig

• Anonym (?)

Men vad jobbigt att behöva kämpa för att få en knontroll. Som tur är har jag en mycket bra gyn så jag kan nog få en tid hyfsat fort och utan tjat. Skall ringa imorgon bitti. Håll tummarna för att det inte är någonting!

Svar på tråden Mellanblödning