• indiemorsan89

Erfarenheter kring NÄL i Trollhättan och Skaraborgs Sjukhus / Skövde

Hej på er! 

Efterlyser era erfarenheter kring förlossningar och BB-vistelser på NÄL i Trollhättan och Skaraborg Skövde Sjukhus. Är gravid med mitt andra barn som har BF i oktober och jag tycker det är svårt att veta vilket sjukhus man ska välja eftersom jag förra gången födde på SÄS i Borås och inte känner någon som har fött på varken NÄL eller Skaraborg Skövde Sjukhus. 

Snälla dela med er, bra som dåliga erfarenheter. Vad rekommenderar ni? 

• Svar på tråden Erfarenheter kring NÄL i Trollhättan och Skaraborgs Sjukhus / Skövde
  • Emmalinnéa

Inte skövde dom har väldigt dåligt rykte! Jag bor nära men jag ska ändå till SÄS.

• Grässtråt

Jag födde på NÄL i somras och har bara gott att säga om dom. Trevlig och lyhörd personal, stora fräscha rum med egen toalett, På bb hade vi ett stort rum där sambon fick vara hela tiden om vi så ville. Verkligen toppen!

• aynaT

Födde på NÄL mitt under renoveringen av BB/Förlossningen men hade det bra hela tiden. Enda nackdelen var en barnmorska på förlossningen jag inte alls kom överens med men var för feg då för att säga ifrån. BB-personalen är helt fantastiska!

• mortilltre

Trist att höra aynaT! Måste våga be om en ny bm om det ej känns bra. DIN förlossning och den ska kännas bra på alla vis.

• mortilltre

Har Ts funderat ngt på att ta med sej en Doula då det blir dags?! Kan varmt rekommenderas!

• Scratt

Har fött på näl 2 gånger och ska föda dör en tredje gång om ca två månader. Dessutom har jag vart inlagd på förlossningen och antenatalen säkert 7-8 gånger. Jag tycker verkligen att det är bra. Bra rum, nästan all personal som jag träffat har vart bra trots högtryck och fullbeläggning. Dom lyssnar och förklarar och respekterar både mig och min man.
    Har väldigt lite negativt att säga om näl faktiskt.

• Scratt

Det enda negativa som jag kanske kan säga ändå, om näl, är att jag har problem med att få till amningen, och tycker inte att jag får så bra hjälp med det på bb.
    Vet inte om det beror på att jag alltid föder mitt i sommaren och att det kanske är vikarier på bb som inte riktigt kan. men nu denna gången ska jag banne mig stå på mig ordentligt, vikarier eller inte

Svar på tråden Erfarenheter kring NÄL i Trollhättan och Skaraborgs Sjukhus / Skövde