• Anonym (oskyddad)

Finns p-piller utan hormon i sig? Jag vill inte bli gravid!!

Hej!

Jag måste verkligen ha ett preventivmedel snarast! Är i ett fast förhållande och har ett barn, vi vill inte få fler.

Jag är helt oskyddad och vi kör oskyddat sex, fast han kommer inte i mig då.

Jag testade hormonspiral men jag blödde i 7 veckor i streck VARJE DAG så aldrig mer!!

Nu är det så att jag har högt blodtryck i släkten, varav två fått stroke, så jag kan inte ta vanliga p-piller.

Finns det ett minipiller som är bra utan hormon i sig?!!
    Vill inte ta något med hormon jag är redan en PMS-kärring till sambo!!

• Svar på tråden Finns p-piller utan hormon i sig? Jag vill inte bli gravid!!
  • HannaS86

Jag har aldrig hört talas om hormonfria p-piller, själva poängen med p-piller är att de innehåller hormoner för påverka kvinnans hormonbalans. 

Googlade lite och hittade en sida med hormonfria alternativ, vet inte om nåt av dem skulle kunna vara aktuellt?

hormonfri.nu/

• Aniiee

Nej, själva vitsen med p-piller är homoner. Vill du ha skydd utab hormoner är det kondom och pesar som gäller......

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Malima

Hormonfritt finns inte, men däremot minipiller med samma hormonhalt vilket gör att man inte får så mkt humörsvängningar. Jag hade cerazette. Mådde bra av dom, mensen försvann, men sexlusten minskade oxå. Kanske kopparspiral kan vara ett alternativ för dig?
    Prata med en barnmorska. Hon borde kunna hjälpa dig!

• Anonym (M)

Jag kan inte ha något med hormoner i och då fick det bli kopparspiral och det funkar bra tycker jag..
    Blöder ju ganska mycket dom första 3 dagarna av mensen, men sen lugnar det ner sig...
    Blöder hellre lite mer än att min kropp ballar ut igen för att jag har ngt med hormoner i..

Svar på tråden Finns p-piller utan hormon i sig? Jag vill inte bli gravid!!