• Anonym (är det så?)

från diarré till ganska hård?

Dottern hade löst bajs i söndags. Måndag 5-6 diarré blöjor som luktade riktigt mkt diarré! Igår en blöja ganska löst men inte vattentunnt. Kom ytterst lite vid en prutt oxå. Idag var det harlortar, gul i färgen och lite smetig bajs i samma veva. Kan det te sig så vid magsjuka? Hon är förstoppad (eller hon är det om hon inte får movicol) i vanliga fall... hob bajsade innan detta inte på två dagar och kräktes i lördags och vi tog det för magsjuka (gör det fortfarande) men bak i huvudet nånstans tänkte vi att det kunde vara förstoppningen... men som sagt gå från typ diarré till stenhårt på en dag?

• Svar på tråden från diarré till ganska hård?
  • Anonym (är det så?)

Never mind... diarré igen!

• Längtanefterenliten

Japp. Dottern fick magsjuka förra veckan och varvade hårt bajs med vattentunn diarre. Jag har åkt på skiten nu jag med idag.. 8 dagar efter hennes symptom började

• Anonym (är det så?)

Så kul. Jag som trodde vi kanske klarat oss eftersom det gått så länge men då har vi det snart då :(

• skaparlust
    Anonym (är det så?) skrev 2014-05-14 17:43:40 följande:
    Så kul. Jag som trodde vi kanske klarat oss eftersom det gått så länge men då har vi det snart då :(
    Inte nödvändigtvis! Ta inte ut det i förskott. Var noga med handhygienen...
  • Anonym (är det så?)
    skaparlust skrev 2014-05-14 17:46:30 följande:
    Inte nödvändigtvis! Ta inte ut det i förskott. Var noga med handhygienen...

Jag tvättar händerna säkert mellan 50-100 ggr per dag. Så torra nu att det blivit sår typ :-P

Torkar med klorin varje dag och bara jag som fixar blöjorna.

Hoppas mest äldsta dottern slipper!
  • skaparlust
    Anonym (är det så?) skrev 2014-05-14 17:58:46 följande:

Jag tvättar händerna säkert mellan 50-100 ggr per dag. Så torra nu att det blivit sår typ :-P
    Torkar med klorin varje dag och bara jag som fixar blöjorna.
    Hoppas mest äldsta dottern slipper!
    Mina händer blir också såriga när det är det där läget... Håller tummarna för att ni klarar er.
  • Längtanefterenliten

Jag gör samma vid magsjuka och använder engångshandskar vid blöjbyten och spritar efter plus att jag tar vitpepparkorn men det har inte hjälpt tyvärr

• Anonym (är det så?)

Sprit är tydligen ineffektivt... tvål och vatten är bäst!

Svar på tråden från diarré till ganska hård?