Är det verkligen bara jag!?
Jag är ganska ny här på FL och är därför osäker på om jag lägger denna tråd på rätt "ställe", men jag gör ett försök.
Det är så att jag har ett problem som jag -om jag ska tro folk i min omgivning - är helt ensam om; När jag dricker alkoholhaltiga drycker så drabbas jag av en kraftig, hettande rodnad i ansiktet och på halsen. Rodnaden är mycket stark och hettan så intensiv att det gör ont.
Detta har gjort att jag inte dricker alkohol alls, och det har jag inte gjort under de senaste 10 åren (jag är nu 41 år). Min man, min mamma och mina syskon accepterar detta och ifrågasätter det inte.
Problemet är andra människor i min omgivning. Vissa av min mans arbetskamrater, en av mina svågrar, min kusin m fl. tycks tro att jag bara hittar på alltihop. Varför i hela friden skulle jag göra det!? De tjatar på mig, och vill bjuda på drinkar och vin, och blir nästan sura när jag vänligt men bestämt tackar nej.
Själva rodnaden verkar inte vara så svårt för dem att tro på, och en del av dem har ju sett den tidigare - innan jag helt slutade dricka alkoholhaltiga drycker. Men den svidande hettan som jag har försökt att beskriva för dem, det tror de helt enkelt inte på!
De skrattar åt mig och tycker att jag är larvig.
Min svåger är särskilt ironisk och hånfull mot mig när det gäller det här. Han påstår att det är "omöjligt" att ha det problem jag har eftersom alkohol är en "ren och antiseptisk" produkt.
Jag vet inte. Jag är inte så bevandrad i alkoholens värld. Allt jag vet är att denna rodnad och hetta har uppstått varje gång jag druckit alkoholhaltiga drycker, och därför har jag nu valt att helt avstå från det.
Är jag verkligen helt ensam om detta problem!? Är det verkligen så ovanligt? Och är det som min svåger säger; att det är omöjligt? Och om det är så; vad kan då vara upphovet till min rodnad och hetta?
Finns det någon mer som delar mitt problem?