• Anonym (Blä)

Mensen slutar inte?

Först var mensen sen med fyra dagar, blödde mindre än vanligt vilket jag bara känt mig tacksam för. Men den slutar inte? Från dag 5-6 där nånstans blev det brunt och ömsom rött blod, mestadels brunt. Inga större mängder men pyttelite hela tiden. Upplever oxå som att jag har mensvärk. Har fortfarande ömma bröst och är nu på dag elva. Ömma bröst brukar jag ha någon dag innan mens och första dagarna, inte så här.

Tagit gtest då mensen var sen tre dagar och även igår, negativa. Så vad händer? Kan jag ringa gyn utan att dom ska tycka att man är dryg?

• Svar på tråden Mensen slutar inte?
  • Anonym (Skorpan)

Tidigt MF kanske?

• Anonym (Blä)
    Anonym (Skorpan) skrev 2014-05-14 14:36:35 följande:

Tidigt MF kanske?

Tänkte också på det men tycker gtest borde visat något då? Fast det kanske det inte gör om det är ett tidigt MF? Drygt när man inte vet varför det krånglar.
  • Anonym (Skorpan)
    Anonym (Blä) skrev 2014-05-14 14:41:34 följande:
    Tänkte också på det men tycker gtest borde visat något då? Fast det kanske det inte gör om det är ett tidigt MF? Drygt när man inte vet varför det krånglar.

Jag tänkte på att en del som faktiskt är gravida får minus ändå? Du kanske ska ringa och förklara läget? Du är ändå på dag 11 nu och blöder fortfarande?
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Skorpan) skrev 2014-05-14 14:49:12 följande:

Jag tänkte på att en del som faktiskt är gravida får minus ändå? Du kanske ska ringa och förklara läget? Du är ändå på dag 11 nu och blöder fortfarande?
    Ja, ger det sig inte innan fredag får jag ringa. Tack
  • Anonym (Olik)

De gånger man inte ägglossar kan man få en mer långdragen menstruation ,även rikligare/tunnare eller annorlunda på annat vis.

Man ägglossar i snitt 10ggr/år.

• Anonym (Blä)
    Anonym (Olik) skrev 2014-05-14 16:04:49 följande:

De gånger man inte ägglossar kan man få en mer långdragen menstruation ,även rikligare/tunnare eller annorlunda på annat vis.

Man ägglossar i snitt 10ggr/år.

Okej, så om det är så ska jag bara låta det vara? Fast borde väl inte ha mensvärk då kanske? Eller jag vet inte? Jag kommer nog ringa imorgon så får jag se vad dom säger.
  • Anonym (Olik)
    Anonym (Blä) skrev 2014-05-14 16:19:55 följande:
    Okej, så om det är så ska jag bara låta det vara? Fast borde väl inte ha mensvärk då kanske? Eller jag vet inte? Jag kommer nog ringa imorgon så får jag se vad dom säger.
    Vilken dag är du på?
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Olik) skrev 2014-05-14 16:27:02 följande:
    Vilken dag är du på?
    Dag elva, av mensen.
  • Anonym (Olik)
    Anonym (Blä) skrev 2014-05-14 16:47:18 följande:
    Dag elva, av mensen.
    Hade nog avvaktat till måndag iaf om du inte blöder rikligt dvs?Blöder du rikligt så ring redan imorgon.
  • Anonym (Blä)

Nu blev jag riktigt orolig. Hade sex för att kanske 'piprensa' röret. Men direkt efter kom det en hel del ljust rött blod. Som att det vore ett sår som nu skrapades upp och började blöda?

Tänker cellförändringar, cystor, tumörer. Nu blev jag gråtmild också :/

Svar på tråden Mensen slutar inte?