• Gabbzan

    Hur ofta kissar en 2 månaders bebis

    Jag försöker EC:a min bebis men undrar hur ofta de kissar egentligen?


  • Svar på tråden Hur ofta kissar en 2 månaders bebis
  • Rocket Mania

    Oj, det är nog jättesvårt att säga, de skvätter nog rätt ofta.

    Jag skulle pottat före och efter maten, före och efter vila (framför allt efter mat och sömn) samt vid blöjbyte. 

  • Krusmatta

    Det är jätteolika. Vår tjej kissade jätteofta när hon var två månader och vi hade aldrig orkat med EC då. Men prova att ha bebisen utan blöja ett tag så bör du märka hur ofta er bebis kissar och kanske lite vid vilka tillfällen. Plastad frotté kan vara bra då så slipper ni få kiss överallt.

  • Gabbzan

    Ja visst är de så att de kissar ofta. Men jag pottar honom efter mat och när han vaknar även vid blöjbyte. Och lite till under dagen. Men jag fångar den mesta bajset i pottan. De är ju skönt att slippa de blöjorna iaf. Jag tycker de är svårt mellan skötbord och ner till pottan hur har ni gjort? Tack för tipsen!

  • Krusmatta
    Gabbzan skrev 2014-05-14 14:58:41 följande:
    Ja visst är de så att de kissar ofta. Men jag pottar honom efter mat och när han vaknar även vid blöjbyte. Och lite till under dagen. Men jag fångar den mesta bajset i pottan. De är ju skönt att slippa de blöjorna iaf. Jag tycker de är svårt mellan skötbord och ner till pottan hur har ni gjort? Tack för tipsen!
    Hur menar du att det är svårt? Att hinna flytta? En period hade vi pottan på en stol för att förbättra arbetsställningen för oss..
  • Gabbzan
    Krusmatta skrev 2014-05-14 15:04:19 följande:
    Hur menar du att det är svårt? Att hinna flytta? En period hade vi pottan på en stol för att förbättra arbetsställningen för oss..



    Jag menar att jag är rädd att inte hinna ta fram pottan och sätta oss tillrätta innan något kommer.
  • Krusmatta
    Gabbzan skrev 2014-05-14 15:27:32 följande:


    Jag menar att jag är rädd att inte hinna ta fram pottan och sätta oss tillrätta innan något kommer.
    Ni har inte möjlighet att ha pottan framme hela tiden då? Vissa håller ju även bebisen över handfatet när de är så små...
Svar på tråden Hur ofta kissar en 2 månaders bebis