• Anonym (orolig moster)

    Vad kan jag göra?

    Min syster är alkoholist, hon har 5 barn och är ensamstående just nu. De kommer bli vräkta och jag vill ta över barnen jag är endast 22år pluggar tar examen om 3 veckor. jag ska försöka hitta ett jobb, jag har dock kronofogden på mig, jag har ingen lägenhet, jag har inte den ekonomin som krävs just nu, jag vill verkligen göra allt jag kan för dom. Min mor är inte kapabel till att kunna ta hand om de vad kan jag göra?
    Farn till de två yngsta vill att jag ska ta de tre äldsta och att vi har de två små varannan vecka. Jag vill inte att soc ska veta något, vill inte riskerar att de splittar på dom

  • Svar på tråden Vad kan jag göra?
  • Anonym (m)

    Jag är inte jätteinsatt men jag vet att man som familjehem (=fosterhem) får pengar som ska gå till barnens försörjning. Men hur lätt det är att få bli familjehem när man är 22, arbetslös och har trasslig ekonomi vet jag inte. Varför kan inte de yngstas pappa ta hand om sina barn på heltid?

  • Anonym (orolig moster)
    Anonym (m) skrev 2014-05-14 17:02:19 följande:
    Jag är inte jätteinsatt men jag vet att man som familjehem (=fosterhem) får pengar som ska gå till barnens försörjning. Men hur lätt det är att få bli familjehem när man är 22, arbetslös och har trasslig ekonomi vet jag inte. Varför kan inte de yngstas pappa ta hand om sina barn på heltid?
    Barnen behöver varandra vid en sådan situation. vill ändå ha de två små på heltid egentligen, vet inte hur jag ska göra eller hur jag ska gå till väga. Min andra syster vill hjälpa hon pluggar också och har inte så stadig ekonomi.
  • Anonym (orolig moster)
    Korpen skrev 2014-05-14 17:29:42 följande:
    Du borde ordna din egen situation innan du kan hjälpa nån annan.
    Absolut men deras situation är viktigast för mig
  • Långbenopluto
    Anonym (orolig moster) skrev 2014-05-14 17:41:05 följande:
    Absolut men deras situation är viktigast för mig

    På vilket sätt då när du är bostadslös?
  • Anonym (orolig moster)
    Korpen skrev 2014-05-14 20:31:38 följande:

    På vilket sätt då när du är bostadslös?
    Det är de jag undrar, jag vill försöka få tag på en lägenhet
Svar på tråden Vad kan jag göra?