Illamående i slutet av graviditeten
Hej. Jag skulle behöva lite pepp från er som inte mått illa i slutet trots att ni gjorde det i början av graviditeten. Jag har sjuk fobi för illamående (konstaterat av psykolog och jag är under behandling för detta) och mådde SÅ illa från v.4 i början av graviditeten att jag var nära att göra abort, jag kunde inte duscha, stå, gå eller äta och givet 6kg på 3 veckor. Vecka 4-7 var allra värst sen lättade det här panikillamåendet men jag var helt sängliggande fram till vecka 14 sen lättade det ännu lite mer tills vecka 19-20 då det nästan avtagit helt. Nu är jag i vecka 26 och kan må pyttelilla på kvällarna ibland och det har varit så från vecka 20 ca men tror det har med min oroliga ibs mage att göra och inte hormonerna. Så nu har jag skrämt upp mig själv genom att läsa om att det verkar vara ganska vanligt att detta helvetesillamående kommer tillbaka i slutet från typ vecka 30 och nu är jag alldeles livrädd Ingen jag känner som varit gravid har varit illamående i slutet men läser man på nätet så verkar det ju vanligt. Jag skulle vilja höra från er som mått illa i början och det gått över för och inte kommit tillbaka. Eller om det kommit tillbaka fast i mindre dos.