• Anonym (Seriöst)

    Melanotan, ni som använder det!,

    Jag Har efter ett helt liv av att blivit kallat blekfis, blivit skrattad åt och används som jämnförelse för dom som vill se bruna ut, bestämt mig för att börja med melanotan. Jag har läst på allt jag kan och är extremt noga med allt. Ny spruta, rent och låg dos. Så alla som bara vill dissa mitt beslut kan bespara sig. Jag är medveten om den risk jag tar och har valt att börja ändå. NI SOM SJÄLVA ANVÄNDER MELANOTAN, hur mycket tar ni? Ökar ni doseringen efterhand? Hur länge tar det innan ni ser resultat, om ni solar eller inte och hur lång uppladdningsfas kör ni? Jag har kört i två veckor nu, tar ca 2streck på sprutan, en låg dos vad jag förstått. Har solat 4 ggr och upplever en klar förbättring med att inte bränna mig och mer färg, men lång ifrån något som skulle uppfattas som solbränd.. Biverkningar som illamående pch ont i huvudet hade jag första veckan, men dom får jag inte längre. Betyder det att jag kan öka dosen något? Leverfläckar har jag fått nån enstaka mer och dom jag hade har blivit mörkare, men faktist upplever jag det som bättre än grisrosa ^^ En välkommen biverkning var min aptit, som näst intill försvann. Lättare att äta nyttigt när man inte är sugen på massa godsaker 24/7 ^^ Dessvärre verkar denna biverkning också försvunnit något.. Så alla ni som har kört eller kör melanotan, dela gärna med er med hur ni gjort och andra tips och trix :)

  • Svar på tråden Melanotan, ni som använder det!,
  • Anonym (Erika)

    Jag har kört melanotan för en månad sedan ca, och jag har blivit sjukt brun! Jag rekommenderar att du ökar dosen, jag körde 5 streck första veckan och 10 streck andra..

    Nu har jag inte solat/stuckit på nästan en månad och jag är fortfarande lika brun.

    Antar att du har blandat 2ml i en vial?

  • Anonym (Seriöst)
    Anonym (Erika) skrev 2014-05-14 20:28:53 följande:
    Jag har kört melanotan för en månad sedan ca, och jag har blivit sjukt brun! Jag rekommenderar att du ökar dosen, jag körde 5 streck första veckan och 10 streck andra.. Nu har jag inte solat/stuckit på nästan en månad och jag är fortfarande lika brun. Antar att du har blandat 2ml i en vial?

    Oj det låter väldigt mycket??! Har du fått mycket biverkningar? Japp jag blanda 2ml i en vila :) Hur är din förmåga att bli brun utan melanotan? Hur mycket solade du? :)
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Seriöst) skrev 2014-05-14 20:33:20 följande:

    Oj det låter väldigt mycket??! Har du fått mycket biverkningar? Japp jag blanda 2ml i en vila :) Hur är din förmåga att bli brun utan melanotan? Hur mycket solade du? :)
    Jag solade två gånger per vecka, 15min första veckan, 20min andra.

    Är blond, rödlätt och fräknig så jag har absolut inte lätt att bli brun annars.
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Seriöst) skrev 2014-05-14 20:33:20 följande:

    Oj det låter väldigt mycket??! Har du fått mycket biverkningar? Japp jag blanda 2ml i en vila :) Hur är din förmåga att bli brun utan melanotan? Hur mycket solade du? :)
    Nej, inte mycket biverkningar, lite lätt illamående och utebliven aptit bara. Lite nya leverfläckar såklart, men ingenting som direkt stör eller syns mycket.
  • kerforsgren

    Jag började förra sommaren. Har praktistk taget vit hy annars, och röda pigment så jag bränner mig ytterst, ytterst lätt så jag blev mycket, myvket nöjd efter ha använt mig av m2. Inte bara det att jag blev brun, utan jag brände mig även aldrig. Risken för hudcancer sjunker till botten och jag kan använtligen våga gå ut i kjol utan att skrämma eller blända förbipasserande ;D

    2 streck måste väl vara ca 0,1 mg? Jag började på 0,25 på uppladningsfasen i ca 2-3 veckor. Bara för att du inte upplever några biverkningar nå mer så betyder det inte att du ska höja, kom ihåg det. Jag kände inte några biverkningar efter ca 3-4 dagar. Kroppen vänjer sig bara :) Men jag tror nog att du kan höja till 0,25 mg = 5 streck. 
    Då jag annars är så ytterst blek så tog det ett tag för mig att få igång mitt melanin. Efter ca 1 mån så började jag se resultat, och då hade jag höjt dosen till 0,5-0,75. När jag var nöjd med min färg så gick jag ner på 0,5 i veckan. Och solade när jag kände för det :) Kanske 1-3 gånger i veckan :) I början solade jag i solarium kanske varannan dag, men man får en mycket snyggare bränna i den naturliga solen- dock jobbade jag så mycket och solen var adlrig framme när jag var ledig så det blev mycket solarie för mig i början- men rekomenderar den naturliga som sagt! Resultat kan dock ta lite längre tid, men det blir mycket snyggare :)

  • Anonym (Seriöst)
    Anonym (Erika) skrev 2014-05-15 08:12:53 följande:
    Jag solade två gånger per vecka, 15min första veckan, 20min andra. Är blond, rödlätt och fräknig så jag har absolut inte lätt att bli brun annars.

    Skönt o höra att du började typ som mig, rödlätt o fräknig! Då känns de som de finns hopp för mig att bära shorts för första gången i mitt liv! :D
  • Anonym (Seriöst)
    kerforsgren skrev 2014-05-15 13:59:28 följande:
    Jag började förra sommaren. Har praktistk taget vit hy annars, och röda pigment så jag bränner mig ytterst, ytterst lätt så jag blev mycket, myvket nöjd efter ha använt mig av m2. Inte bara det att jag blev brun, utan jag brände mig även aldrig. Risken för hudcancer sjunker till botten och jag kan använtligen våga gå ut i kjol utan att skrämma eller blända förbipasserande ;D 2 streck måste väl vara ca 0,1 mg? Jag började på 0,25 på uppladningsfasen i ca 2-3 veckor. Bara för att du inte upplever några biverkningar nå mer så betyder det inte att du ska höja, kom ihåg det. Jag kände inte några biverkningar efter ca 3-4 dagar. Kroppen vänjer sig bara :) Men jag tror nog att du kan höja till 0,25 mg = 5 streck.  Då jag annars är så ytterst blek så tog det ett tag för mig att få igång mitt melanin. Efter ca 1 mån så började jag se resultat, och då hade jag höjt dosen till 0,5-0,75. När jag var nöjd med min färg så gick jag ner på 0,5 i veckan. Och solade när jag kände för det :) Kanske 1-3 gånger i veckan :) I början solade jag i solarium kanske varannan dag, men man får en mycket snyggare bränna i den naturliga solen- dock jobbade jag så mycket och solen var adlrig framme när jag var ledig så det blev mycket solarie för mig i början- men rekomenderar den naturliga som sagt! Resultat kan dock ta lite längre tid, men det blir mycket snyggare :)

    Jag har märkt att jag inte bränner mej längre iaf, vilket är underbart!!! Njäää så som mitt är blandat är 2,5 streck o,25 så 5 streck för mig är alltså 0,5 men läste nu på sidan jag köpte ifrån att dom rekommenderade 0,5 så kanske ska testa det! Körde du uppladdning tre veckor o sedan en gång i veckan eller fortsatte du ta varje dag tills du va nöjd? De känns som jag får ha lite mer tålamod helt enkel o hoppas på en riktigt solig lördag :)
  • kerforsgren
    Anonym (Seriöst) skrev 2014-05-15 22:06:06 följande:

    Jag har märkt att jag inte bränner mej längre iaf, vilket är underbart!!! Njäää så som mitt är blandat är 2,5 streck o,25 så 5 streck för mig är alltså 0,5 men läste nu på sidan jag köpte ifrån att dom rekommenderade 0,5 så kanske ska testa det! Körde du uppladdning tre veckor o sedan en gång i veckan eller fortsatte du ta varje dag tills du va nöjd? De känns som jag får ha lite mer tålamod helt enkel o hoppas på en riktigt solig lördag :)

    Ja det kan du nog göra! :)


    Jag fortsatte ta till det att jag var nöjd med min färg, men det tog ca 4-5 veckor :) sedan tog jag 0,5 en gång i veckan. Denna sommar ska jag försöka ta 0,25. Då räcker det längre och jag kanske slipper värmen i ansiktet och illamåendet vid injecering! :)

    Tålamod är bra att ha. Man blir inte brun på ett ögonblick, detta sker ju ganska naturligt å allt som är naturligt tar ju sin tid. Iofs går det snabbare med M2, men man får ända vänta ett tag innan man får en märkbar skillnad- iaf jag! ;P

  • Anonym (Seriöst)

    Måste bara få ssäga! Det har hänt fyra ggr när ja vart utomlands att någon tagit tag i mej och frågat varför jag är så blek. Har alltid sörjt över att aldrig kunna känna mej fin på sommaren i klänningar, kjolar och SHORTS! har alltid gått o svettas för jag ville dölja mina bleka ben framför allt.alltid fått lite panik över sommaren för det är en press på att vara brun. Kompisarna vill åka o sola. O jag jar inbland flöjt med bara för att skäms för min vita hy och bränna mej.

    MEN IDAG HAR JAG FÖR FÖRSTA GÅNGEN gått i ett par shorts med kanslw inte jättwbrunA ben men definitivt inte uppseendeväckande vita ben. Och den känsla va så jävla najs!! Känna mej fin och somrig :D

    Wow!!!

    Obs att ni som funderar på att börja med melanotan ska själva läsa på och vara medveten om riskera! ^^

Svar på tråden Melanotan, ni som använder det!,