• e linnea

    hysteroskopi

    Jag gjorde en hysteroskopi idag och allt gick jättebra men jag undrar om det är nån mer som gjort det för jag har nämligen lite frågor :)
    Det är så att jag ska åka utomlands den sista denna lånad (om ca 2,5 vecka) pga detta ringde jag direkt när jag fick hem lappen om operation och berättade detta då jag gärna vill bada på semestern. Då sa de att det var inga problem och att återhämtningen skulle ta ca 1 vecka. Även i papperna jag fick hem stod det att jag skulle hålla mig ifrån bad och sex ca 1 vecka. Men nu på samtalet innan operationen säger de 3 veckor eller när blödningen slutat. Nån mer som gjort en hysteroskopi? Vad sa de till er?

  • Svar på tråden hysteroskopi
  • Zinfandel

    Cancer…?!?!? 

    Hej e linnea! Jag har gjort det både i Sverige och utomlands och vid alla operativa ingrepp ska man undvika bad & sex ett tag efteråt eftersom det innebär en förhöjd infektionsrisk och det är det sista man vill om man försöker bli gravid. Lycka till {#emotions_dlg.flower}

  • e linnea
    kudden12 skrev 2014-05-15 08:11:48 följande:

    Av vilken anledning gjorde du operationen?
    Cancer?


    Anledningen var för att de trodde det var en polyp. Polypen gör i så fall det svårt att få barn. Men de hitta ingen polyp och allt såg bra ut :)
  • e linnea
    Zinfandel skrev 2014-05-15 08:57:42 följande:

    Cancer??!?!? 

    Hej e linnea! Jag har gjort det både i Sverige och utomlands och vid alla operativa ingrepp ska man undvika bad & sex ett tag efteråt eftersom det innebär en förhöjd infektionsrisk och det är det sista man vill om man försöker bli gravid. Lycka till {#emotions_dlg.flower}


    Jo det har jag tänkt undvika också, vill inte utsätta mig för det om det är sån risk. Men jag var bara fundersam när de först säger en vecka och sen tre veckor :-/ annars skulle jag ha bokat om operationen då vi hade bokat resa.

    Pratade med läkaren och hon sa ca 3 veckor men slutar det blöda innan så har slemhinnan återhämtat sig. Men känns ändå så där om man inte kan bada på resan, när de först sa det :-/
Svar på tråden hysteroskopi