Ont i ryggen morgon/jobb
Hej, innan ja börjar berätta om ryggen måste ja berätta lite innan varför detta just oroar mig så enormt mycket.
Jag behandlades för cancer i levern när ja var 19 år ( idag 21 ) allt gick frid och fröjd, en liten tumör tog borts, inga spridningar eller dyl. Cellgift i 6 månader ungefär, tog studenten och började jobba inom industrin.
Sen dess har ja fått en stelhet i ryggen och smärta på morgonen, går på väldigt hårt golv och lyfter mycket på jobbet ( vi har lärt oss att lyfta på ett " naturligt " sätt så ryggen utsätts inte för mycket på så sätt. Går dagligen på hårt golv.
Smärtan sitter framförallt i nedersta delen av ryggen, ibland lite högre upp. Haft sån här smärta sedan jag började på jobbet, vilket var cirkus 4 månader sen. Visst nu låter de ganska självklart att detta kanske beror på jobbet, men vad ja har förstått ska ryggen må bra av att hålla igång?
Mår riktigt bra f.ö, dock har jag en satans fobi för läkare efter detta drama, så de är lätt att bli nojjig nu för tiden.
Tycker ni detta låter som "vanligt" ryggont?
Har dock tagit steget och kontakta läkare nu, vill bara höra med er här om ni varit i nån liknande situation!
Mvh