• Mpetd

    Sitter fast i ett dåligt förhållande

    Är sedan drygt 4 år ihop med en man och vi har två barn, det yngsta är ca 1 år. Relationen är skit på i stort sett alla plan. Vet att jag måste göra slut men den krassa sanningen är att jag inte har varken ork eller råd. Vet att det är en värdelös ursäkt men det är sanningen. Vi har ganska nyligen köpt ett hus (idiotiskt, jag vet) och skulle gå med för mycket förlust nu om vi sålde. Jag är föräldraledig och har en väldigt liten inkomst på jobbet normalt sett och när man får föräldrapenning är det inte direkt mer pengar i plånboken. Har ett jobb som kräver helger och kvällstid och det finns inget dagis som täcker de tiderna där vi bor.
    Har varit hos diverse psykologer då jag nått dåligt och alla har såklart hänvisat till det dåliga förhållandet men jag har inte vågat erkänna för någon annan än mig själv att jag faktiskt inte älskar honom. Vet egentligen inte vad jag vill åstadkomma med detta långa, röriga inlägg. Kanske bara behöver berätta vad jag känner. Kanske hoppas jag på att någon som varit i liknande situation kan ge råd.


  • Svar på tråden Sitter fast i ett dåligt förhållande
  • Mpetd

    Vi har gått på familjerådgivning i typ 1,5 år och det går upp och ner men börjar lite undra om det är någon mening när jag ändå inte älskar honom?

    Har funderat på att byta jobb men det är inte så gott om dom och jag har ingen annan utbildning så jag vet inte vad för typ av jobb jag kan söka som bara är dagtid och betalar drägligt. Sen älskar jag dessutom mitt jobb.

Svar på tråden Sitter fast i ett dåligt förhållande