• loveilove

Barnvagn eller inte?

I september ska vi åka på vår första familjesemester (första gången för mig och sonen utomlands) vi ska till Turkiet i 1 vecka. Sonen kommer då vara nästan 2 1/2 år. Sambon tycker det är onödigt att ta med en barnvagn dit. Men det tycker inte jag. Så jag undrar hur ni andra hade gjort? Och vilken vagn är rekommenderat (lättast/smidigast) att ta med sig? Vi har en babytravel milano, kan man ta med sig den isf? Sonen åker i stort sätt aldrig vagn sen ett bra tag tillbaka.. Men om vi ska tex. ut på stan en längre tid bruka han få åka i den. Samt att han springer ju runt överallt när man är ute och går med honom och lyssnar inte :P så hur har ni gjort? :)

• Svar på tråden Barnvagn eller inte?
  • PernillaWaxin

En del hotell utomlands har så man kan låna barnvagn därnere. Har ni kollat om de kan erbjuda nått sådant? Jag har åkt med våra barn utomlands men min yngsta var 4år men såg att det var väldig väldigt många som hade med sig "paraply"/sittvagnar till sina mindre barn. På hotellet som vi bodde på var det barnvagnar överallt 😋 antar att det är rätt smidigt att ha vagnen med sig.

• Dixie

Jag hade tagit med vagn - ofta äter man ju middag senare och skönt att ha med vagn, om sonen är trött är det smidigt med vagn som han kan vila/sova i!

• mia maria

Jag har haft vagn med till mina barn upp till 4 års ålder. Kan vara bra att ha om man har en bit att gå till stranden eller till centrum, om kvällarna kanske när man ska ut o äta. En 2,5-åring kan det ju vara skönt att kunna ha i vagnen om det är mkt trafik också, eller liknande - men det beror ju på hur ni kommer att röra er på semestern o hur ni är vana hemifrån.
    Jag har haft s.k paraplyvagnar av olika modell; en med liggläge o suflett så länge sönerna var små o fortf kunde sova middag i vagnen o en enklare modell när de var större.

• mia maria

Kan tillägga att det med de flesta (alla??) flygbolag är gratis att ta med vagn o alla slags vagnar går att ta med!
    Tänk på att den kan bli skadad i bagagehanteringen bara - samt att en paraplyvagn kanske är smidigare att ta med än en "vanlig" vagn.
    Men i det stora hela så funkar vilken vagn som helst, o om det ändå inte kostar något så tycker jag att ni ska ta med en vagn ändå

• Elin 834

vi ska till Turkiet i juni och så är minsta dottern 3,5år vi kommer att ta med vagn till henne. Hon åker aldrig vagn hemma men då går vi inte på restaurang sent på kvällen heller. Det känns även som om att hon kanske behöver sova en stund på dagen med eftersom det är så varmt. 

• loveilove
    PernillaWaxin skrev 2014-05-15 11:53:04 följande:
    En del hotell utomlands har så man kan låna barnvagn därnere. Har ni kollat om de kan erbjuda nått sådant? Jag har åkt med våra barn utomlands men min yngsta var 4år men såg att det var väldig väldigt många som hade med sig "paraply"/sittvagnar till sina mindre barn. På hotellet som vi bodde på var det barnvagnar överallt antar att det är rätt smidigt att ha vagnen med sig.

Nej det visste jag inte. Ska kolla upp det :)
  • loveilove
    Dixie skrev 2014-05-15 19:32:35 följande:
    Jag hade tagit med vagn - ofta äter man ju middag senare och skönt att ha med vagn, om sonen är trött är det smidigt med vagn som han kan vila/sova i!

Ja så tänkte jag med liksom.
  • YokohamaNr2

Ta med vagn säger jag! vi åkte till Mallorca när stora var nästan 3 och lilla var bara 4.5 månader, ångrade så mkt att jag inte tog med en extravagn till stora, det blir mycket gående och vill man sitta ute på kvällen en stund är det guld värt med en vagn för lilleman

• YokohamaNr2
    loveilove skrev 2014-05-29 17:42:05 följande:
    Det blir att ta med vagn.. Frågan är bara vilken som är smidigast :)
    Har ni en vagn av paraply sorten skulle jag satsa på den!
  • loveilove
    YokohamaNr2 skrev 2014-05-30 10:29:57 följande:
    Har ni en vagn av paraply sorten skulle jag satsa på den!

Nej det har vi inte. Vill ha en vagn som är smidig att packa, liggläge, suffle, stabil samt att han ska kunna använda den när han blir äldre (om tillfället kommer) vill ju dock inte att den ska kosta allt för mycket då vi redan har en vagn, samt att den kommer knappt användas.. Bara till resor.
  • min hemlighet

Vi har gjort så att vi har fått gratis skrutt-vagnar som vi har tagit med oss på resor och sen har vi lämnat dem på orten. Går ofta att få gamla 90-tals vagnar gratis eller iaf väldigt billigt och då behöver man inte bry sig om ifall de skulle gå sönder etc.

Svar på tråden Barnvagn eller inte?