• Inte som du

Tips och idér för en veckas härlig familjesemester i sommar??

Hej familjemedlemmar!

I sommar är det semester som gäller för dom flesta utav oss, och jag och min familj är en av dom!
    Vi är två systrar med ett barn på 4år som längtar efter att få komma bort på en hel veckas semester någonstans i Sverige. Men vart vi ska bege oss har vi ingen aning om! Så jag tänkte om någon eller några här inne skulle vilja komma med tips och idér vart jag och min lilla familj kan få uppleva en härlig veckas semester i sommar? och samtidigt får fler familjer med samma tanke här inne också hjälp!

Min och min familjs semester vecka vill innehålla följande:

- SOL och VÄRME
    - Ett fantastiskt utomhus badland är viktigast
    - djur, karuseller och andra aktiviteter
    - Lugnt och fridfullt
    - Ska finnas någon form av spa behandlingar (gör absolut ingenting om det är en bit gångavstånd till detta.)
    - God mat och dryck

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-15 13:57
    P.S Det får kosta vad det kostar. Billigt som dyrt, är det semester så är det!

• Svar på tråden Tips och idér för en veckas härlig familjesemester i sommar??
  • Duckan

En tur till Skara med besök på Sommarland? Öland? Gotland?

• Inte som du
    Duckan skrev 2014-05-15 13:53:52 följande:
    En tur till Skara med besök på Sommarland? Öland? Gotland?
    MEN HJÄLP! Varför tänkte jag inte på Skara sommarland! Tusen tack!
    Vad finns på öland och Gotland?
  • Duckan

Öland har djurpark och vattenland vet jag. Gotland har Kneippbyn och Vattenland.

• Inte som du

Men herregud vad tråkiga ni är!

• mia maria

Djur o karuseller har ni på både Furuvik, Eskilstuna Zoo o Leksands sommarland (tror att Leksand fortf har lite djur iaf! Annars är det relativt nära till både Tomteland o Orsa björnpark om ni vill ha fler aktiviteter). Både Furuvik o E-tuna har iaf någon form av vattenpark/vattenland - o hela Leksands sommarland är ju ett vattenland!
    Kolla runt lite på www.siljan.se, där finns flera olika aktiviteter.

På både Öland o Gotland finns ju annars diverse aktiviteter - dock har jag ej varit där i vuxen ålder så kan ej tipsa om så mkt mer än Kneippbyn o Ölands djurpark. Men det finns ju många större campingar som har pool o en massa aktiviteter så det är ju bara att kika runt! Hotell-/spaanläggningar lär ju också finnas!

Borås djurpark finns ju om ni vill åka åt det hållet, o jag vet att det finns fler nöjesparker/aktiviteter i de krokarna också - det beror ju helt på var ni landet ni kan tänka er att åka!
    Sol o värme är ju dessvärre en bristvara i detta land, men hoppas ni får tur med vädret iaf!

• Duckan

En smålandsresa till High Chapparal och Astrid Lindgrens värld kanske kan vara nåt?

Svar på tråden Tips och idér för en veckas härlig familjesemester i sommar??