En orolig mamma
Hej!
Jag ska försöka göra en lång historia kort och hoppas jag inte rör ihop det alltför mkt för er. :)
För ca ett år sen föddes min dotter (hon va prematur).
Vi har nämnt hennes lama axlar och hennes sneda huvud (periodvis) för Bvc samt fått ultraljud på hjärnan och utredningar på barnmott, men allt tyder på omognad. Igår fick hon plaströr insatta i båda öronen pga vätska bakom trumhinnorna, men testen visar även någon nedsättning på diskanten.
Jag oroar mig fof för hennes lealöshet, står man bakom henne så vrider hon inte på huvudet utan hon lutar det huvud så långt bakåt att det ser otäckt ut, hon sitter alltid med både benen upp i vädret när hon sitter i matstolen (antilop från Ikea).
Jag vet att barn är olika och kan inte jämföra henne med någon av hennes syskon tex, men beteendet som hon har tycker jag inte ser normalt ut.
Jag undrar då, kan man på något sätt se symtom på någon sorts funktionsnedsättning (inte för att det behöver vara det) men om det finns några andra som har haft misstanken själva för era barn?
Hon är frisk annars, ställer sig och går mot möbler, kryper och ålar sig.
Vid nästa bvcbesök hade jag tänkt och höra där också, hur jag kan går vidare med detta.
Jag tackar ialf på förhand! :)