• K Y S S

lever karriärkvinnan ensam resten av livet efter 45år fylda?

som jag har lagt märket till så prioriterar många kvinnor karriären framför kärleken.
    ifall vi generaliserar att en kvinna lever idag fram t hon e 90år så e halva hennes liv när hon fyller 45år.

så vad händer med karriärskvinnorna som fyllt 45år, bytt män som underkläder o nu e utslitna, rynkiga o generellt mindre fagra 45åringar.

hur ser det ut på kärleksfronten. blir ni lyckligare av o ägna nätterna i sängen ihop med pengar högar?
    saknar ni inte en redig man?

• Svar på tråden lever karriärkvinnan ensam resten av livet efter 45år fylda?
  • Anonym (lösning)

hur menar du nu? alla de halvgamla herrar som de andra karriäristerna lämnat efter sig i snyftande högar, dem kan vi ta upp när vi börjar tappa intresset för jobbet,, putsa av och sätta på. Du anar inte hur tacksamma de blir för uppmärksamhet och några avsugningar, det är rent av rörande! Så vi bara återvinner varandras män, miljövänligt och bra och sedan lever vi lyckliga i många år i pur ömsesidig tacksamhet över att bli uppskattade. 

• K Y S S
    Anonym (lösning) skrev 2014-05-16 00:28:41 följande:
    hur menar du nu? alla de halvgamla herrar som de andra karriäristerna lämnat efter sig i snyftande högar, dem kan vi ta upp när vi börjar tappa intresset för jobbet,, putsa av och sätta på. Du anar inte hur tacksamma de blir för uppmärksamhet och några avsugningar, det är rent av rörande! Så vi bara återvinner varandras män, miljövänligt och bra och sedan lever vi lyckliga i många år i pur ömsesidig tacksamhet över att bli uppskattade. 

miljövänligt att sprida sjukdomar genom att byta partner ofta
  • Anonym (Johnny)
    K Y S S skrev 2014-05-16 00:32:26 följande:
    miljövänligt att sprida sjukdomar genom att byta partner ofta

Men du vill ju själv ha många sexpartners...?
  • Paulina P P

TS. Du verkar allmänt förvirrad.

• sextiotalist

Jodå. det lever i förhållande.
    Jag har några väninnor som träffat sitt livs kärlek efter 40-45 och är sk karriärskvinnor.
    Flera av mina väninnor är sk karriärskvinnor, de flesta har långa förhållande (träffat sina respektive kring 30) och de lever ihop fortfarande.

Jag kan nog lugnt säga att de flesta av mina kvinniliga väninnor är framgångsrika, högutbildade, över 45 och har förhållande, varav 2-3 stycken har träffat sin sambo efter det de har passerat 40

• sextiotalist

Och nej, jag har ytterst få vänner (män som kvinnor) som är i karriären som bytt fruntimmer/karlar som man byter kalsonger, jag skulle nog säga att det är väldigt stabila förhållanden som jag omges av.
    Och nej, de är varken skrynkliga eller slitna, jag blir lika förvånad om hur frächa de är. Det mest slitna av mina jämnåriga är de som skaffade barn tidigt och inte har någon längre utbildning.

• sextiotalist

Kyss, du har en mycket märklig kvinnosyn, en sorglig syn på förhållande och kvinnor (och din bild av mannen är sorglig)

Jag är högutbildad, omges av högutbildade kvinnor. Om jag ser mig runt, så är jag omgiven av långa förhållanden. Skilsmässorfrekvensen ligger betydlgt lägre än snittet bland mina vänner. På min sambos sida så är samtliga separerade minst en gång. Men bland mina vänner är det ytterst få som separerat, men några har gjort det, men några av singlarna är änkor / änklingar

Jag är 50+, och de få vänner som separeat på senare tid har nya förhållande med jämnåriga män. (och de män som separerat har också jämnåriga kvinnor)

• Anonym (anonym)

Eftersom lika dras till lika så är karriärkvinnorna gifta med män som också gjort karriär.
    Läkare är ofta gifta med en läkarkollega om nu läkare räknas till karriär i din värld Ts.

Blir 45-åringar mer slitna och rynkiga av att göra karriär och ha god ekonomi, trodde att de höll sig pigga länge eftersom de har råd att leja bort en massa hemarbete, äter hälsosamt, håller sig i form med motion, gör trevliga saker på sin fritid dessutom har de råd att behandla eventuella rynkor.

• Elsa von Brabant

Nu blev jag tvungen att tänka efter. Men NEJ jag kan inte se något sådant samband - att andelen kvinnor ensamma respektive i förhållande efter 45 skulle ha något med utbildningsnivå och yrke att göra. Visst vet jag enstaka som har offrat kärleken för karriären - tänker t.ex. på en kvinnlig läkare som inte fick AT på sin ort, utan var tvungen att flytta 40 mil. Det var meningen att de skulle ha ett "långdistansförhållande", men han tröttnade när de träffades så lite, och hon även då måste jobba och alltid var trött... Nu lever hon dock med en annan man och de har även ett barn.

Annars är nog min erfarenhet att lågutbildade ofta blir "gamla" tidigt - mycket beroende på att det är den gruppen som röker, och inget åldrar så mycket som rökning.

För övrigt är det inte alla i 50-årsåldern som VILL ha en man heller, efter en skilsmässa eller efter att hon blivit änka, eller efter flera dåliga förhållanden. Vet dom som säger att de är så glada att slippa en karl - att de mest orsakat problem genom åren - att de vill ha lugn och ro nu i övre medelåldern!

Däremot stämmer sambandet mellan hög utbildning/karriärkvinna och barnlöshet, eller lågt antal barn. Dessa kvinnor skjuter ju ofta upp barnafödandet, tills det bara hinner bli ett barn eller inget alls då fortplantningen avtar kraftigt efter 34-årsåldern.

• jvs

Forstar inte riktigt fragan. Kan man inte ha ett vettigt jobb och samtidigt ett forhallande menar du?

Svar på tråden lever karriärkvinnan ensam resten av livet efter 45år fylda?