Hur klarar man att lämna någon man älskar?
För att göra en lång historia kort - Jag lever med en extremt svartsjuk man.
Vi har varit ett par i 5 år, har en dotter på 3 år, gifta i 2.
Har fått utstå en hel del under vår tid tillsammans och jag känner att jag har gått sönder.
Kan inte leva med honom då han tar livet ifrån mig, men jag älskar ju honom så otroligt mycket!
När han har sina bra dagar, så är han världens finaste på alla sätt och vi har jätteroligt ihop.
Men dom dåliga dagarna, som det oftast är, är hemska.
Jag vet att man bara kan förändra sig själv, vilket jag har gjort och försöker. Det svåra är att han är så insnöad på att det är mitt fel att han är svartsjuk, att det inte ligger hos honom själv. Han är helt omöjlig att prata med.
Det blir bara värre med tiden. Trots att jag knappt lämnar hemmet så får han för sig saker.
Jag gör INGET för att provocera fram hans svartsjuka.
Förra helgen kom mina vänner för att ta med mig på en weekend som 30-årspresent.
En överraskning som vi inte kände till. Maken blev ursinnig och sa att han skulle ta ut skilsmässa om jag for.
Jag stannade hemma.
Han är aldrig fysisk elak mot mig, men den psykiska terrorn bryter ner mig.
Vet att jag inte klarar av att leva så här, men hur kan man lämna någon som man älskar så otroligt mycket och som faktiskt är väldigt fin mellan varven?
Förutom det är det en annan sak som skrämmer mig så mycket att jag inte kan lämna honom, kanske låter löjligt men det är så jag känner. Tanken att han ska vara med någon annan. Jag är inte svartsjuk, men jag älskar honom och klarar inte av tanken att han ska vara med andra... Skulle kännas som ett svek på något sätt.
Vilket det så klart inte är, men det KÄNNS så.
Hur gör man? Hur orkar man? Hur tar man steget?