• trulsmamman

kan hormonbehandling ge falska graviditetssymtom?

Hej alla andra som försöker få barn eller har erfarenhet av barnlöshet och/eller assisterad befruktning!

Jag och min man har försökt få ett syskon till vår dotter född feb-11 och vi började försöka nästan omgående då det tog ca 5 år innan vi fick henne så vi visste att det kunde ta tid. Vi har gått på utredning i två olika omgångar och de ännu inte hittat något fel.
    Jag har två misslyckade inseminationsförsök efter att blivit stimulerad med pregotime men min kropp reagerade så att jag även fick cystor som tog lång tid innan de försvann (och därmed lång tid utan att vi kunde göra något alls) Denna gång fick jag andra hormoner, kommer inte ihåg namnet men det var sprutor som jag skulle ta varje dag fram till innan ägglossning och sen ägglossningssprutan och blev inseminerad den 6 maj.
    Min fråga är nu om man på grund av hormonerna som stimulerar ägglossningen gör att man kan känna starkare pms-symtom (graviditetssymtom??) ?? 
    Jag skall testa mig på tisdag när det gått 14 dagar, men har hitintills känt att brösten/bröstvårtorna är mer ömma, att det liksom strålar ner mot brösten från halsen/bröstet och ut i brösten, blodådrorna är lite tydligare men brösten är inte "spända"/ hårda (det kan ju iof bero på att de är lite hängigare med åldern och efter att ammat Skäms ) jag har också känt plötslig stickande mensvärk och ibland lite molvärk men som sen snabbt gått över. Känner tyvärr inget illamående, stålmannen luktsinne eller trötthet...
    Kan hormonerna göra så att man känner så här?? Jag har känt så här sen i tisdags och det känns som det är för tidigt att känna ev graviditetssymtom än.

Svar på tråden kan hormonbehandling ge falska graviditetssymtom?