• Antons Pappa 07

    Playstation 2 o 3

    Här lirar men PS2 som en dåre hehe. O har börjat lägga undan pengar till PS3:an,fan vad man längtar tills det kommer ut.....

    Nån mer som spelar??????????

  • Svar på tråden Playstation 2 o 3
  • Antons Pappa 07

    Diväteoxid

    Jag skrev i tråden dom som spelar o inte dom som spelar eller hur??????????

  • Andreas83

    det verkar inte vara allt för många som har tid med det.. men då tar man sig tid..det blir lite då o då (när man får) tjej i månad 6 då är det bara att lyda..

  • Fred

    längtar efter PS3an jag med... jag är ändå en PC snubbe....

    ska köpa mig denna feting konsol efter som det är "lättsammare" spel på konsoller och PS3an verkar smått otrolig teknik mässigt... att man kan köra i HDTV kvalitet med blue ray är en anna fördel...

    kanske blir det 360n.. men avvaktar tills PS3an

    frågan är bara om det blir DVD HD eller blue ray som vinner?...

    blir den konsoll jag köper då....

  • Andreas83

    du har det bra som kan välja o vraka..kommer nog få vänta tills ps4 kommer innan man får köpa ps3..men men..får väl ge henne en blomma så kanske det löser sig..men grymt kommer det nog vara

  • Fred

    läste att PS3 lär vänta ytterligare ett år :/ problem med någon kostnad på hårdvara + något annat..

    sammanfattningsvis så blir nog PS3 kanske lite väl dyr :/ 5-7 lax

  • Marcus pappa

    Egentligen föredrar jag Xboz, men det finns tre stora skäl som gör att jag är sugen på PS: ICO, Shadow of the Coulossus och Buzz. Är även lite nyfiken på Killzone. Men dels skulle jag nog vänta på PS3, dels är jag mer sugen på 360... Xboxen är ju bättre på bilspel och det är det jag spelar mest.

  • Palleman

    Köpte mig en PS2 och har laddat ner MASSOR med spel, men hinner aldrig att spel så nu får jag sälja den igen.. Tråkigt Min sambo kommer att säga, vad var det jag sa!

  • Ångan

    jag sitter oxå och lirar en hel del. För det mesta är det GT4 som gäller. Men ett ps3 står ganska högt upp på önskelistan
    Fast det köper jag ju självklart inte till mig själv utan till min lilla son som ska födas runt midsommar ... fast lite i efterskott då självklart.
    PS3 kommer nog inte komma ut förrän till jul tidigast tror jag.....TYVÄRR

  • CM Punk

    PS3 till November blir det alltså, perfekt födelsedagspresent till mig själv! Fast den verkar bli dyr...

  • fille

    Nog är man lite sugen en PS3!
    Men eftersom man köpte en PS2 med massor med spel till, som blivit använd kanske 5-6h (av min bror), så känns det lite oekonomiskt. Dessutom orkar jag inte heller höra fler "vad var det jag sa"-pikar

    Nä, får nog fortsätta hålla mig till PC´n

  • Metropolis

    Som tidigare sagt så kommer PS3 i November, men dock då till Japan...
    Så har vi otur så får ni nog vänta ett par extra månader innan den kommer till Europa och Sverige. Och så brukar det oftast bli när konsolerna inte släpps i alla tre världsdelar på samma gång så räkna med tidigast Januari, Februari -07 om inge annat säga från Sony snart.

  • Ångan

    Vad jag fattade det som så skulle "världen" få ps3 i november, då lär väl japan få sitt nån eller ett par månader tidigare kanske.
    USA och Europa skulle iaf få i november.
    Priset vill jag inte ens tänka på, är ju fasiken hutlöst om ryktena stämmer.

  • Metropolis

    Hmmm vet inte var jag läste att den skulle till Japan först men tydligen så va det inte så. :)
    www.gamespot.com/news/6145972.html
    Om inget blir ändrat så blir det hela världen samtidigt, det vore bra.
    Nintendo ska tydligen göra så med sin Revolution också, det gillas. :)

    Det snackas dock om en 60GB hårddisk som PS3 "kanske" ska komma med. Hursomhelst så kommer denna hårddisk vara nödvändig för att spela spel så man hoppas ju verkligen, för köparnas skull, att dom kommer montera in den så det inte blir ett jobbigt tillbehör.
    Läs länken jag postade så får ni reda på mer.

    Sen så undrar jag nästan hur piratkopierarna kommer att lyckas med PS3an... för även om det kommer att kunna lagras spel på hårddisken så lär det inte rymmas så många eftersom en blu-ray skiva ska tydligen kunna lagra upp till 50GB data(!) Fast det är ändå inte säkert att all utrymme änvändas till alla spel. Det finns ju Xbox spel som tar upp ca 2-300MB fast skivorna rymmer 3.2GB.
    Sen om det ska in chipningen i bilden och folk ska bränna spel... jag undrar vad en blu-ray brännare och skivor kommer kosta när de når marknaden. Säkert INTE billigt... :/

  • hasse78

    japps har spelat ps2 mycket för men har ej haft så mycket tid för de just nu hehe

  • Jey

    PS3 kommer i Nov. 2006. Japp den har 60 gb hårdisk. Kommer att kosta ca 300-400 $ enligt senaste uppgifterna. Vilket ju är glädjande. Nvidia som har gjort grafikprocessorn till PS3 har även fått ett nytt jobb av sony att tillverka ett nytt grafik kort .. till vad undrar man, PS4, PSP2 kanske .. nvidias chef är förtegen om vad exact de ska tillverkas för.
    Alla spel som kommer till PS3 kommer att släppas på Blueray för att slippa piratkopieringen. Detta kommer att resultera i dyrare spel!

    Toshiba ska släppa första HD DVDn redan i mars 2006 lovades det vet ej om de har hållt det. " versioner en mindre flshig för 499 $ och en med mer grejor för 799$.
    Vilket ju i sin tur är mycket och då menar ja mycket billigare än Pioneer Bluray DVD som ska kosta ungefär 1800$ där ligger ju HD DVD lång före i allafall.
    Men det återstår att se vilket som blir bästa lösningen man ska nog inte köpa varken det ena eller det andra precis när det kommer.

    Och nej har inget PS2 eller nån annan konsol heller . har min gamla trötta PC och en lite nyare slaptop som jag ibland har tid att lira på då jag har en dotter på 16 månader som tar upp större delen av tiden sen så har man ju en fru oxå som kräver underhållning imellanåt ;)
    Oj vad mycket text det blev ..nåja jag läser mycket pryltidningar etc. haré

  • hagenvind

    spelar ps2 just nu och om ekonomin tillåter ett ps3... tycker bättre om ps än om x-box... ursäkta men det är en ullareds vara... mer kontroller och hårddisk, smart, men ps har DET...

Svar på tråden Playstation 2 o 3