• skorpion78

Hjälp! Var kan man köpa regnkläder i stl.80-86?

Min dotter är 19 månader och har bara stl.80 i regnbyxor och jag har letat överallt efter den storleken men finns inte nånstans. Någon som har tips på vad man kan köpa? Hon går på dagis och måste ha regnkläder.

• Svar på tråden Hjälp! Var kan man köpa regnkläder i stl.80-86?
  • blomman07
    Lovisblomman skrev 2014-05-16 11:46:36 följande:

Lindex har i storlek 80

Har de? Det har jag aldrig sett, också letat som en galning.
  • skorpion78

Hur mycket pengar ska man lägga ut tycker ni?

• Lovisblomman

Röcker gott o väl med dom från Lindex. Min tös ha från hm. Tjänar sitt syfte. Tycker det är onödigt med märkesgrejjor. På vintern man kan kosta på lite.

• Bling1975

Vi hade didrikssons i 80 i höstas när barnet var 18 mån, de var ganska rymliga men de funkar även när de är lite stora.

• Magda86

Köpte på kapphal strl 74/80 till 13 månaders. Köp 3 betala för 2. Kostade 250kr per del.

• studsgubbensmamma

Kappahl, Lindex, Reima, Maxi, Polarn och Pyret - alla har den storleken. Det kan hända att det är utsålt. Just i den storleken tycker jag att en overall funkar bäst. Jag gillar Kappahls overall, för det är sånt material som "andas". De finns ju gallon kläder med, men det blir ju så varmt nu på sommarhalvåret. Men om ditt barn kryper och sitter i pölar är det nog bäst :) Jag har ett extra par av gallonbyxor hängande på dagis men de blir inte använda varje dag.

Om du inte hittar rätt storlek kan butikerna hänvisa vart dom har rätt storlek, eller så kan det ju finnas online. Eller på Blocket, Tradera.

Svar på tråden Hjälp! Var kan man köpa regnkläder i stl.80-86?