• Ballerinas

Hjälp! Morotskaka - glömde oljan =/

Nu behöver jag hjälp av er!

Har nyss tagit en morotskaka ur ugnen och till min förfäran kom jag på att jag glömt oljan!
    Kakan verkar inte se torr ut inuti, men jag undrar, är kakan förstörd nu?
    Ska ha kalas imorgon, bör jag baka en ny morotskaka?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-16 16:39
    PS. Har endast olivolja, fungerar det?

• Svar på tråden Hjälp! Morotskaka - glömde oljan =/
  • Aniiee

Nej, den är inte förstörd. Den kommer dock snabbt att bli torr, så ät den fort.... Olivolja funkar, men är det av finare slag så kommer det smaka lite annorlunda....

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Ballerinas
    Aniiee skrev 2014-05-16 16:44:57 följande:
    Nej, den är inte förstörd. Den kommer dock snabbt att bli torr, så ät den fort.... Olivolja funkar, men är det av finare slag så kommer det smaka lite annorlunda....
    kan jag vänta tills imorgon eller hinner den torka?
  • Aniiee
    Ballerinas skrev 2014-05-16 17:02:26 följande:
    kan jag vänta tills imorgon eller hinner den torka?
    Det är svårt att säga, men plastar du in den borde det inte vara någon jättefara.
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Ballerinas
    Aniiee skrev 2014-05-16 17:04:15 följande:
    Det är svårt att säga, men plastar du in den borde det inte vara någon jättefara.
    Har en ny i ugnen..tar det säkra före det osäkra. Trist bara när man glömmer något, har för mycket bakeri på gång :D
  • Aniiee
    Ballerinas skrev 2014-05-16 18:38:33 följande:
    Har en ny i ugnen..tar det säkra före det osäkra. Trist bara när man glömmer något, har för mycket bakeri på gång :D
    Ja, så kan det ju vara. Det är så lätt att klanta sig. Var glad att du inte har en kökschef som skriker på dig när du klatar till det Solig

Hoppas den nya blir god =)
Svar på tråden Hjälp! Morotskaka - glömde oljan =/